جمعه سی و یکم فروردین ماه
نیم نگاه

یک ایرانی برای صربستانی ها مدال کسب کرد

در حالی که کشتی فرنگی ایران در روز نخست مسابقات قهرمانی جهان ره به جایی نبردند، یک ایرانی مدالی ارزشمند برای کشور میزبان صید کرد.

زمانی که ارسلان، فرنگی کار آملی تیم ملی صربستان به فینال رسید در پشت صحنه تشک کشتی غوغایی بود. صربستانی ها از بابت این موفقیت سر از پا نمی شناختند یادآوری می کنیم که در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور نخست، مقابل ابراهیم قانم کشتی‌گیر بدون عنوان مصری الاصل از فرانسه با نمایشی ضعیف ۷ بر ۳ شکست خورد و با توجه به شکست ۵ بر یک کشتی گیر فرانسه در مرحله نیمه نهایی مقابل علی ارسلان فرنگی کار سابق ایران که به تابعیت صربستان درآمده است، مختاری نیز از دور رقابت ها حذف شد. در این وزن علی ارسلان از صربستان امشب برابر اولوی غنی زاد از آذربایجان برای کسب مدال طلا به روی تشک می رود.

هرچند برای کشتی ما فرصت هایی جهت اعتلای دوباره نام ایران و ارتقای موقعیت وجود دارد، بر این اندیشه هستیم که چگونه یک کشتی گیر کشور ما حاضر به جلای وطن می شود و راه کشور بیگانه را در پیش می گیرد. نمی خواهیم قضاوت کنیم شاید امثال ارسلان از سر ناچاری تصمیمی گرفته اند که حداقل برای ما که با نام ایران اشک شوق می ریزیم چندان قابل هضم نباشد ولی ای کاش آنقدر شرایط را مساعد و مهیا می ساختیم که دیگر هیچ جوانی در هر رده ای از علمی و اقتصادی گرفته تا ورزشی ناچار نشود توانمندی های خود را صرف اعتبار برای بیگانگان سازد.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی - بلگراد