شنبه یکم اردیبهشت ماه

تنیسور اسپانیایی عنوان قهرمانی را کسب کرد

آلکاراز قهرمان شدن در تنیس اپن آمریکا را رویای واقعی دوران کودکی‌اش خواند.

یورواسپورت از قهرمان شدن جوان ترین تنیس باز رقابت های اپن آمریکا نوشت: در دیدار نهایی تنیس آزاد آمریکا، کارلوس آلکاراز اسپانیایی به دیدار کسپر رود از نروژ رفت و توانست با نتیجه ۳ بر یک برابر این تنیس باز به برتری برسد و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

او بعد از قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها گفت:‌ از کودکی رویای این قهرمانی را داشتم. برای این کار بسیار بسیار سختی کشیدم. الان حرف زدن برایم سخت است، خیلی احساسات دارم. من آرزوی این قهرمانی را داشتم. من این همه کار سخت را با تیم و خانواده‌ام انجام داده‌ام و شایسته این قهرمانی بودم.  فقط ۱۹ سال سن دارم و تمام تصمیمات سخت را با پدر و مادرم و تیم گرفتم. این پیروزی برای من ارزش زیادی دارد.

علاوه بر  تنیس اپن آمریکا،  آلکاراز در این فصل چهار تورنمنت دیگر در ریودوژانیرو و بارسلونا و هم‌چنین مسترز در میامی و مادرید را قهرمان شده است.

تنیسور اسپانیایی در دیدار فینال کسپر رود نروژی را شکست داد. آلکاراز اولین گرند اسلم حرفه‌ای خود را برد. او در ۱۹ سالگی با شکستن رکورد لیتون هویت استرالیایی، جوان‌ترین تنیسوری می‌شود که در صدر جدول برترین تنیسورهای جهان قرار می‌گیرد.

در طول مسابقات، رود توانست کایل ادموند بریتانیایی، تیم ون رایتوون هلندی، تامی پل آمریکایی، کورنتین موته فرانسوی، متئو برتینی ایتالیایی و کارن خاچانوف روسی را شکست دهد و به دیدار نهایی برسد. آلکاراز نیز توانست سباستین بائز و فدریکو کوریا آرژانتینی، جنسون بروکسبی آمریکایی، مارین چیلیچ کروات، یانیک سینر ایتالیایی و فرانسیس تیافو آمریکایی را شکست داد.

این اسپانیایی جوان‌ترین فینالیست اوپن آمریکا از سال ۱۹۹۰ بوده است. ۳۲ سال پیش در این مسابقات پیت سامپراس آمریکایی قهرمان شد. علاوه بر این، آلکاراز جوان‌ترین فینالیست یک گرند اسلم بعد از رافائل نادال در رولان گاروس سال ۲۰۰۵ شد.