سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

ارسلان ستاره کشتی صربستان

ارسلان، عبدالحمید پاپی و صباح شریعتی، سه کشتی‌گیر ایرانی هستند که با پرچم‌های صربستان، آلمان و جمهوری آذربایجان در این دوره از رقابت‌ها کشتی گرفته یا قرار است بگیرند.

درباره دو نفر از آنها، شرایط کاملا یکسان است؛ آن‌ها از ایران مهاجرت کردند، چون محمد بنا اعتقادی به این دو نفر نداشت. به‌طور مشخص، علی ارسلان و حمید پاپی با ایراد‌گرفتن از چرخه انتخابی محمد بنا، قید ماندن در ایران را زدند و رفتند. در‌این‌بین، علی ارسلان آمار خوبی دارد. او در همین مسابقات قهرمانی جهان، نماینده ایران را شکست داد و به فینال هم رسید. پاپی برابر نماینده ایران شکست خورد و صباح شریعتی هم که باید امروز مسابقاتش را شروع کند.

 علی ارسلان دارنده مدال‌های برنز بزرگسالان آسیا و برنز جوانان جهان و چهار طلای آسیا در رده‌های نوجوانان و جوانان به عضویت تیم ملی صربستان درآمد. شایعه پناهندگی او به صربستان از سوی فدراسیون کشتی ایران رد شد و حتی این فدراسیون اعلام کرد ارسلان با وجود مسابقه‌دادن برای صربستان، باید هر پنج ماه یک بار به ایران بیاید تا خبر پناهندگی‌اش محقق نشود.

اما موضوع اصلی درباره ارسلان درباره تصمیم مهاجرت از ایران بود؛ در آن برهه شایعه شد این کشتی‌گیر به دلیل نگاه مغرضانه محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، تصمیم به تغییر تابعیت گرفته است. ارسلان گفته بود بنا به سبک کشتی او اعتقادی ندارد و فرصت درخشیدن در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران و در نهایت رفتن به رقابت‌های جهانی را به او نمی‌دهد. البته که بنا دلایل خاص خودش را داشت و معتقد بود افرادی که در وزن ارسلان حضور داشتند از وی آماده تر و سرتر بودند. به هر ترتیب ارسلان و دیگر ورزشکارانی که از کشور رفته اند، به حتم فراموش نمی کنند که ریشه در این آب و خاک دارند.