چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

الله وردی: بودجه سرخابی در فوتبال گم شد

قرارداد 604 میلیاردی این فصل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و جایگزین شدن کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال زمینه ای شد تا با جواد الله وردی پیشکسوت و کارشناس فوتبال گفت و گو کنیم.

وی گفت: چند سالی است که متاسفانه افرادی خاص و غیرفوتبالی وارد گود این ورزش شدند و میلیاردها هزینه می کنند اما عملکرد آنها به اندازه نیمی از هزینه ها نیست. از نگاه من پرداختن به هزینه هایی که دو باشگاه مطرح فوتبال کشور پرسپولیس و استقلال انجام داده اند خیلی به صواب نیست؛ چرا که در میان پول های کلانی که در فوتبال خرج می شود، چیزی نیست. جواد الله وردی افزود: فوتبال ایران از پایه خراب است و این ویرانگی توسط افرادی که فقط به فکر پر کردن جیب خود از پول فوتبال هستند، سامان نمی گیرد. امروز وقتی که به فروشگاه ها مراجعه می کنید متوجه می شوید که قیمت گوشت، مرغ و سایر اجناس آنقدر بالا رفته است که دیگر مردم حال و حوصله توجه به دستمزدهای کلان مربیان پرتغالی و کروات نمی کنند مگر اینکه ما بخواهیم با این بهانه به جان همدیگر بیفتیم.

بازیکن سابق تیم ملی که در جام جهانی 78 آرژانتین عضو تیم ملی بود، گفت در آن زمان تیم ما با هدایت حشمت خان مهاجرانی به جام جهانی رسید. این گونه نبود که ما با مربیان وطنی نتوانیم خالق کارهای مهم باشیم.

الله وردی در خاتمه با اشاره به این نکته که در زمان ریاست دکتر دادگان در فدراسیون فوتبال با دویست هزار تومان حقوق استخدام شده بود، می گوید: آن زمان بیشتر عشق به نام ایران و ارتقای فوتبال ملی بر جو فوتبال حاکم بود و در خاتمه این را هم بگویم که اسکوچیچ نقش زیادی در جهانی شدن فوتبال ایران داشت. به یاد بیاوریم که چگونه مقابل بحرین و عراق متوقف شده بودند و او توانست گره را بگشاید.

گفت و گو: حسن امامقلی