جمعه دهم فروردین ماه

اسکوچیچ، خوب یا بد، بماند یا برود؟

می خواهند مربیگری تیم امید را به اسکوچیچ بدهند. این مربی  همین چند  روز پیش  از تیم ملی کنار زده شد و گفتند کوچک است و بار فنی ندارد. حالا در نظر است تیم امید را به او واگذار کنند تا طلسم عدم راهیابی به المپیک با اسکوچیچ مثل راهیابی به جام جهانی شکسته شود.

اسکوچیچ بهانه ای شد تا پای کی روش مجددا به فوتبال ایران باز شود. این در حالیست که کارنامه اسکوچیچ که در بدترین شرایط تیم ملی را زودتر از روز موعود به جام جهانی رساند، سیاه تر از کی روش نیست. آماری که اسکوچیچ از خود در فوتبال ما به یادگار گذاشت دیگر تکرار نخواهد شد، حتی با کی روش ها.

اکنون به صرف آنکه این مربی بار فنی ندارد، از تیم ملی کنار زده می شود. جالب تر به او پیشنهاد مربیگری در تیم امید داده می شود. تعجب است، کسی که بار فنی ندارد، چرا باید مربی تیم امید شود؟ تیم امید کم تیمی نیست، بازی های المپیک نه تنها کمتر از جام جهانی کمتر نیست وبلکه رویدادی گسترده وفراتر از جام جهانی به چشم می آید، در این حالت اگر اسکوچیچ مربی کوچک است و بار فنی ندارد، چرا اشتباه اولیه  با اشتباه دوم سر پوش گذاشته می شود؟ اگر اسکوچیچ خوب است، چرا زیرپایش در تیم ملی جارو شد؟ اگر ریز و فاقد بار فنی است، چرا مربی تیم امید شود؟ آیا این تاکتیک صرفا به خاطر بستن دهان او از بابت طلبش نیست؟ آیا این تاکتیک صرفا در جهت جلوگیری او از بابت شکایت به فیفا نیست؟ اگر اسکوچیچ تیم امید را نپذیرد و بابت طلبش به فیفا شکایت کند، دیگر این  تو بمیری از آن تو بمیری ها نخواهد بود. طبق شنیده ها، اسکوچیچ نامه شکایت از فدراسیون فوتبال را تهیه و تنظیم و در جیب دارد، فعلا درصدد است طلب خود را به صورت مسالمت آمیز دریافت کند، تیم امید پیشکش.

نتیجه: قرار بود کی روش بدون تیم که از همه جا رانده شده بود به تیم ملی راه پیدا کند تا فوتبال ایران کی روش را با خود به جام جهانی ببرد. در اینجا و در این حالت اسکوچیچ باید قربانی می شد که شد ولاغیر.