پنجشنبه نهم فروردین ماه

کی‌روش: از کسی کینه ندارم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید با توجه به سن و سال خود از ماموریت خود با خبر است و برای ثبت یک خاطره خوش برای مردم به ایران آمده و نمی‌خواهد با رسانه‌ها بجنگد.

نشست مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال به همراه مهدی محمدنبی، نایب رییس اول فدراسیون و منصور قنبرزاده، نایب رییس دوم فدراسیون با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در مرکز ملی فوتبال برگزار شد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال در ابتدای این نشست گفت: بسیار خوشحالم که دعوتم کردید. جناب تاج و من سوابقی داریم که به لحاظ سن و سال، ماموریت‌هایمان را متوجه می‌شویم. برگشته‌ام و چشمداشتی ندارم و فقط به دلیل اینکه خاطره ای خوش برای مردم به یادگار بگذارم، در ایران هستم.

وی در ادامه افزود: چالش را دوست دارم تا جایی که به موفقیت تیم ملی ختم شود. هیچ کینه‌ای از کسی ندارم و از اینکه مذاکراتی را با مهدی تاج درباره سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران داشتم و قبول کردم، از ایشان بسیار تشکر می‌کنم. در واقع رییس فدراسیون فوتبال با دعوت از من، بزرگی خودشان و خدمت به فوتبال کشورشان را نشان دادند. باید دست به دست هم داده و کارهای زیادی را انجام دهیم. با تمام توان خود، در ادوار جام جهانی حضور داشته و امیدوارم مثمرثمر باشم. با اعتمادی که رئیس فدراسیون و هیات رئیسه کردند، وظایف من بسیار سنگین‌تر است. تجربه کافی دارم و نباید با رسانه‌ها بجنگیم، باید آنقدر خوب عمل کنیم که همه از ما دفاع کنند.

کی‌روش در ادامه بیان کرد: در جام جهانی در گروهی هستیم که علاوه بر رسانه های داخلی، بسیاری از رسانه‌های خارجی به ما می پردازند لذا نظم و انضباط در این راستا بسیار مهم است. از نظر فوتبالی در گروه خاصی هستیم و از نظر اجتماعی و سیاسی می‌دانم که فدراسیون فوتبال چه انتظاری از من دارد. در رابطه با اینکه گفته‌اند کی‌روش به فدراسیون فوتبال دستور می دهد، باید بگویم بین من و رئیس توافق صورت می گیرد و این گونه نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: پس از صحبت با مسئولان فدراسیون، مطالعه و تحقیقاتی را انجام داده و کل لیگ فوتبال ایران و بازیکنان را زیر نظر داشتم. حال آمده ام تا همه را از نزدیک ببینم، همچنین بازی با روسیه را بررسی می‌کنیم و پس از برنامه ریزی دقیق، نظراتم را در مسیر جام جهانی قطر خواهم گفت.

مهدی محمدنبی، نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در ادامه این جلسه گفت: در کنار تاج و کی‌روش و بازیکنان تیم ملی و حمایت و تعامل به عمل آمده شرایط خوبی را رقم خواهیم زد و کمال همکاری را داریم تا تیم ملی در شرایط مناسبی قرار داشته باشد.

در ادامه این نشست، منصور قنبرزاده، نایب رییس دوم فدراسیون گفت: تصمیم شجاعانه ای توسط رئیس فدراسیون صورت گرفته و هیات رئیسه به صورت قاطع از این تصمیم دفاع کرد. ما وظیفه پشتیبانی و حمایت داریم و هدفمان ایجاد آرامش است.

به گزارش ایسنا؛ در پایان این جلسه، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در خصوص حضور کی‌روش گفت: از انتخابی که کرده‌ایم بسیار خوشحالم و امیدوارم دست به دست هم دهیم تا خوشحالی مردم را رقم بزنیم. تجربه دو بار رفتن به جام جهانی را داریم و این بار سومی است که با کی‌روش به جام‌جهانی می‌رویم. ان‌شاءالله با بهره‌گیری از تجربیات قبلی، نتایج خوبی را رقم خواهیم زد. مسیر جام جهانی قطر و پیشرفت در آن هدف اصلی فدراسیون فوتبال است. از هیات رئیسه تشکر می‌کنم که در این تصمیم خوب، حمایت لازم را از ما انجام دادند.