جمعه دهم فروردین ماه

فیروزی: اشتباهات داوری مشکل ساز است

مدیر تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: در سه بازی گذشته داوری امتیازات مهمی از صنعت نفت گرفت تا تیم وارد بحران شود.

علیرضا فیروزی با اشاره به تاثیر برخی اشتباهات داوری در نتایج مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند که برای موفقیت تیمی در مسابقات، علاوه بر کیفیت فنی و پتانسیل تیم، شرایط روز مسابقه و شانس هم روی موفقیت یا عدم موفقیت تیم تاثیر گذار است . یکی از موضوعات که می تواند بعنوان شانس موفقیت باشد موضوع اشتباهات داوری است که آیا اشتباهات داور به سود شما باشد یا به ضرر شما؟

وی ادامه داد: برای تیم صنعت نفت آبادان که با وجود تمام محدودیتهای مالی و غیره، جمع آوری امتیاز در لیگ برتر خیلی دشوار و استرس زا و بسیار تحت فشار است، بحث اشتباهات داوری در سه بازی اخیر و به تایید کارشناسان داوری خیلی آزار دهنده و ظالمانه بوده است .

مدیر تیم فوتبال صنعت نفت افزود: جمله کلیشه ای معروف که اشتباهات داوری جزئی از بازی است و آنرا باید پذیرفت یعنی کادر مدیریتی و فنی نفت آبادان پذیرفته و هیچگونه هیاهو و جاروجنجال و فضای پرتنشی را چه کنار زمین و هنگام مسابقه و چه پس از آن و در کنفرانس ها و مصاحبه ها و فضای رسانه ای و مجازی، بوجود نیاورده ایم .

فیروزی با انتقاد از نحوه داوری ها در سه بازی گذشته تیم صنعت نفت گفت: آیا نتایج سه بازی اخیر را با پذیرفتن اشتباهات داوری می توان جبران نمود، آیا  برای هواداران ما که نگران نتایج تیم خودشان هستند می تواند قانع کننده باشد ؟  آن اشتباه  داوری بازی پرسپولیس و سپس پنالتی کذایی با نفت مسجد سلیمان و آخری گل آفساید تراکتور

حداقل ۲ تا ۳ امتیاز را می توانست برای ما داشته و شرایط تیم را به سمت بحران سوق دهد که متاسفانه با اشتباهات داوری این امتیازها ضایع گردید .

وی ادامه داد: حالا مجموعه تیمی ما علاوه بر تحت فشار قرار گرفتن زیر بار انتظارات هواداران، تحت فشار اوضاع بحرانی بوجود آمده بر اثر ضایع شدن امتیازات هستند و این کار مجموعه مدیریت تیم را خیلی دشوار و طاقت فرسا می‌کند . از این رو از سازمان لیگ و کمیته داوران و فدراسیون فوتبال تقاضا داریم اکنون تیم هایی مانند صنعت نفت آبادان که نمی توانند رقابت منصفانه و یکسانی را برای کسب جایگاه در مسابقات با سایر تیم های متمول داشته باشند حداقل در زمینه قضاوت و عدالت و داوری شرایط بهتری را دارا باشند و با نظارت خوب و برخورد خوب، اشتباهات داوران را به ضرر تیم های مستضعف به حداقل برساند تا در آینده شاهد لیگی پویا و رقابتی و هیجان انگیز باشیم .

گفت و گو: نیلوفر مژدهی