پنجشنبه سی ام فروردین ماه

پاشازاده: کی روش می تواند ایرادات دفاعی را برطرف کند

مدافع سابق تیم ملی با انتقاد از عملکرد دفاعی تیم ملی ابراز امیدواری کرد این مشکل با روی کار آمدن دوباره کارلوس کی روش برطرف شود.

مهدی پاشازاده با استقبال از بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی ایرات اظهار داشت: اگر ما در شرایط خاص با ویلموتس گیر نمی‌کردیم هیچ موقع این پیشنهاد به اسکوچیچ داده نمی‌شد .نمی خواهم به اسکوچیچ توهین کنم اما این یک واقعیت است اما در آن زمان احساسم این بود که اگر تیم ملی بخواهد با این شرایط در جام‌جهانی شرکت کند احتمال فاجعه زیاد است. البته او زحمات خود را کشید اما معتقدم اگر قرار بر تغییر بود وقتی معلوم شد که تیم ملی به جام‌جهانی صعود کرده باید این کار همان زمان انجام می‌شد.در همان زمان گفتم این تیم ایراداتی دارد و پیشنهاداتی را مطرح کردم. حال با کی روش می توانیم امیدوار به برطرف کردن مشکلات دفاعی تیممان باشیم و با برگرداندن نظم و انضباط امیدوار باشیم که بتوانیم حداقل نتایج معقولی بگیریم.

وی با اشاره به این که در فاصله دو ماه تا جام‌جهانی تغییر نیمکت تیم ملی را منطقی و قابل قبول می‌دانید گفت: هیچ‌کس مثل کی‌روش شناخت کافی از تیم ملی و فوتبال ایران ندارد. او شناخت کافی از ملی‌پوشان ایران، لیگ برتر کشورمان و رقبای تیم ملی دارد و بقیه این موضوع به مدیریت و ارکان فدراسیون فوتبال که کارها را مدیریت کند برمی‌گردد که بتوانند به بهترین شکل کارها را پیش ببرند. به نظر من کی‌روش کار خود را بلد است . بهتر است بازیکنان با تمام توان و بدون ذهنیت از اتفاقات قبلی کار را با تیم ملی ادامه دهند. امیدوارم ملی‌پوشان ایران کار خود را درست انجام دهند و موفق باشند. مهم این است که به‌خصوص در این روزهای سخت دل مردم شاد شود.

مدافع سابق تیم ملی با اشاره به مشکلات تدافعی تیم ملی افزود:به نظر من تیم ملی در خط دفاعی مشکل دارد. در زمین در کار دفاعی خوب نبودیم، هیچ فلسفه و برنامه‌ای هم نداشتیم و نابود می‌شدیم. همان موقع هم گفتم که پیشنهادم این است که خط دفاعی را ۳ دفاعه کنیم چون ما دفاع راست و چپ کلاسیک در فوتبال ایران نداریم و بهتر است که با سه مدافع بازی کنیم و نقاط ضعف را پوشش دهیم. در هنگام دفاع با پنج دفاع شاید بتوانیم جلوی تیمی مثل انگلیس که از بازیکنانی مانند استرلینگ و هری کین بهره می‌برد مقابله کنیم.امیدوارم در آینده شرایط برای  تیم ملی بهتر شود. از سوی دیگر از مدافعان لژیونر خبر نداریم.

این کارشناس فوتبال با اشاره به ممانعت باشگاه فولاد از همکاری جواد نکونام با تیم ملی تاکید کرد:در هر صورت جواد نکونام هم تیم دارد و دارد کارش را انجام می‌دهد و هم برای این تیم برنامه‌ریزی کرده است، نظرم این است که باید به تصمیم نکونام احترام گذاشت و اجازه بدهیم خودش تصمیم بگیرد. اگر قرار است از دستیار ایرانی در کادر فنی تیم ملی استفاده شود نباید مثل سال‌های گذشته با او رفتار شود بلکه باید دستیاری باشد که تاثیر‌گذار و قابل قبول باشد تا مملکت ما و جامعه فوتبالی ما نیز از این موضوع استفاده ببرد.