چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
کار سخت کی روش در آستانه جام جهانی؛

چه کسی قربانی این تصمیم خواهد شد

رقابت درون دروازه تیم ملی بسیار زیاد است و امسال از جمله سال هایی است که تیم ملی درون دروازه با ترافیک بازیکن رو به رو است.

حسین حسینی که در دو فصل اخیر در تیم استقلال از عملکرد خوب توجه همه را به خود جلب کرد برای حضور در فهرست نهایی تیم ملی تلاش می کند. او در قهرمانی فصل قبل تیم استقلال نقش پررنگی داشت و نمی توان به راحتی از روی نام او گذشت. با این حال در تیم ملی شرایط برای کار سخت است و کی روش فقط سه دروازه بان را با خود به جام جهانی خواهد بود.

در سوی دیگر میدان این علیرضا بیرانوند است که برای تصاحب عنوان دروازه بان اول تیم ملی تلاش می کند. به احتمال زیاد او شانس زیادی برای این که دروازه بان اول تیم ملی شود دارد. بیرانوند با عملکرد خوبش در دور قبل رقابت های جام جهانی محبوب کی روش هم هست و با توجه به این که در لیگ جاری به همراه تیم پرسپولیس در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد می تواند جدی ترین گزیه تیم ملی باشد. از این رو کنار گذاشتن او از فهرست تیم ملی اصلا ممکن نیست.

در لیست تیم ملی اما پیام نیازمند هم قرار دارد. این دروازه بان که مهره ارزشمند و جوانی به حساب می آید از امتیاز بازی با پا برخوردار است. نیازمند به خوبی بازیسازی از کنار دروازه خود را بلد است وبه همین دلیل با نظر مورایس در همان هفته های ابتدایی لیگ بار دیگر به سپاهان فرا خواهند شد. این دروازه بان یکی از نیروهای خوب کی روش به حساب می آید که با عملکرد متفات خود کی روش را برای خط زدن روی نامش مردد کرده است.

در نهایت امیر عابدزاده باقی می ماند. این دروازه بان از جمله مورد علاقه های کی روش است. این دروازه بان جوان هر چند در این مدت عملکر خوب و گاهی واکنش های استثنایی داشت اما گاها اشتباهاتی مرگبار مرتکب شد که شاید نتوان از آن به راحتی گذشت. از طرفی او مورد علاقه اسکوچیچ بود و اگر کی روش بخواهد لجبازی کند شاید نام او را خط بزند. خط خوردن او به معنی از دست دادن یک نیروی آینده دار برای فوتیال ایران است. از این رو سرمربی تیم ملی برای خط زدن او هم تردید هایی دارد.

پیش از این در جام جهانی ۲۰۱۴ علیرضا حقیقی، رحمان احمدی و دانیال داوری دروازه بان تیم ملی بودند و در دور قبل نیز بیرانوند به همراه رشید مظاهری و امیر عابدزاده در لیست تیم ملی قرار داشتند. از این رو باید منتظر نظر نهایی این مربی باشیم  چرا که او بیش از سه دروازه بان در لیست تیم ملی نمی خواهد و باید یکی از این دروازه بان شایسته را خط بزند. باید دید قرعه به نام چه کسی می افتد.

نویسنده: نیلوفر مژدهی