سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
مسابقات قهرمانی جهان – صربستان؛

غول کشی به سبک قاسم پور

شب گذشته کامران قاسم پور قهرمان وزن ۹۲ کیلوی دوره گذشته جهان موفق شد در یک کشتی زیبا کاکس آمریکایی را برای دومین بار شکست دهد.

 پیروزی کامران در مصاف با کاکس آمریکایی از چند جهت دلچسب بود؛ به این دلیل که انتقام شکست حسن یزدانی را گرفت، باعث شد دوباره شادی  به اردوی تیم ملی کشتی آزاد برگردد و همچنین دیده شدن مدال باارزش کامران قاسم پور چرا که سالن گذشته مدال طلای او در نروژ اصلا دیده نشد چرا که حسن یزدانی موفق شده بود تیلور آمریکایی شکست دهد.

به همین خاطر همه نگاه ها سمت حسن یزدانی بود. ولی شب گذشته کامران کاملا دیده شد و همگان اورا تحسین کردند حتا خود کاکس در آخر مسابقه فینال او را در آغوش گرفت و به او تبریک گفت.

ناگفته نماند آمریکا در پایان رقابت‌های ۷ وزن برگزار شده کشتی آزاد با مجموع ۱۴۳ امتیاز در صدر قرار دارد و با توجه به شانس کسب ۲ مدال طلا و یک برنز در رقابت‌های ۳ وزن پایانی که امشب برگزار می‌شود، عنوان قهرمانی زودهنگام رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.

ایران نیز در پایان رقابت‌های ۷ وزن با یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و مجموع ۹۵ امتیاز در رده دوم جای دارد و با توجه به شانس ۲ مدال طلا و یک برنز دیگر در ۳ وزن پایانی نمی‌تواند به عنوان قهرمانی این مسابقات برسد اما نایب قهرمانی ایران مسجل شده است.

رقابت‌های امسال در غیاب روسیه قدرت برتر کشتی جهان و قهرمان دوره قبل مسابقات جهانی در بلگراد صربستان در حال برگزاری است.

گزارش: احمد دباغ - بلگراد