جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه

جویبار کشتی ایران را آبیاری می کند

برق طلای کامران قاسم پور اردوی کشتی ایران را نورباران کرد. قهرمان جوان جویباری امسال نیز مانند سال پیش با نمایش درآوردن یک کشتی آموزشی آبروی ورزش ایران شد.

حرکات و اقدامات فنی او را در کلاس های کشتی ایران آموزش داد تا جوانان مان دریابند تا 50 درصد یک مسابقه دفاع است و یک زیرگیری منطقی که می تواند سرنوشت پیکاری بزرگ را رقم بزند.

کامران در شرایطی به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کرد و بر قهرمان بلندآوازه آمریکایی چیره شد که یک وزن بالاتر از وزن طبیعی خود به روی تشک رفت. او تنها جویباری پرافتخار کشتی ایران نیست. حسن یزدانی و نخودی و ... محصول مربیان سازنده پایتخت کشتی ایران یعنی جویبار هستند. شهری که با بازگشت مجدد سلمان قادری در صدر هیات کشتی ده ها سالن دایر کرده و رقابت را در بین مربیان این خطه کشتی خیز جان بخشیده است.

کشتی ایران امشب دو نماینده در فینال دارد. امیدوار هستیم که عموزاده بتواند طلایی ناب برای کاروان ایران صید کند. هرچند مسابقات امشب به پایان می رسد و تیم ایران در نبود روسیه مدال های خوبی را هم کسب کرده است، اما اعتقاد داریم که بررسی نواقص فنی و کمبود آنالیزورهای زبده باید در دستور کار فدراسیون علیرضا دبیر قرار گیرد. در این باره باز هم خواهیم نوشت.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی