پنجشنبه سی ام فروردین ماه

کوتاه از فوتبال

از دیروز درباره تاکید فیفا مبنی بر پرداخت دستمزد ویلموتس به فدراسیون فوتبال ایران حرف و حدیث های تازه ای به وجود آمده است. از سویی دیگر اخبار ریز و درشت فوتبال ما را بر آن داشت تا نگاهی گذرا درباره این قضایا داشته باشیم.

نظر وکیل دعاوی ورزش درباره ویلموتس

وثوق احمدی، وکیل دعاوی ورزش ایران درباره احتمال ارجاع پرونده ایران و ویلموتس به کمیته انضباطی فیفا گفت: این احتمال وجود دارد که پرونده به کمیته انضباطی برود. یکی از ضمانت‌های اجرایی این حکم، بلوکه کردن حساب ایران است. درباره باشگاه‌ها هم اینطور است که پرونده نقل و انتقالات را می‌بندند و اگر ادامه داشته باشد، حکم‌های سنگین‌تری مانند کاهش امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر را وضع می‌کنند. درباره تیم‌های ملی یک پرونده مربوط به زیمباوه بود که چندین سال قبل دستمزد مربی خود را پرداخت نکرد و بعد از گذشت چند سال، این تیم از مسابقات کنار گذاشته شد.

 

بیرانوند و معافیت تحصیلی

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا توضیحاتی را درباره سربازی علیرضا بیرانوند ارائه کرد.

سردار تقی مهری در حاشیه نشست خبری پیش از ظهر امروز خود با حضور در جمع خبرنگاران درباره سربازی علیرضا بیرانوند و اینکه گفته می‌شود این فرد باید به سربازی اعزام شود، گفت: آقای بیرانوند از معافیت تحصیلی برخوردارند و چنین مواردی که مطرح می‌شود، صحیح نیست.

 

صحبتی درباره مجوز حرفه ای برای فوتبال

مدیر صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی با برنامه "صبح و ورزش" رادیو ورزش در مورد گرفتن مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها تصریح کرد: ما چندین سال است صحبت از حرفه‌ای شدن می‌زنیم اما نقصان داریم. به فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادیم که مجوز ملی و استانداردهایی را تعریف و مشکلات را با برنامه‌ریزی رفع کنیم.

وی در زمینه معیارهای باشگاه حرفه‌ای گفت: بر اساس معیارهای ورزشی، باشگاه‌ها باید آکادمی داشته و برنامه‌های توسعه مشخص باشد. معیار پرسنلی می‌گوید باید پرسنل صاحب صلاحیت باشد و مدیرعامل و اعضا مشخص شود.

وی افزود: ما در این مسیر به باشگاه‌ها کمک می‌کنیم. رویکرد باشگاه‌ها نسبت به سال گذشته بسیار تغییر کرده است. جلسات 4، 5 ساعته با هم داشتیم تا به صدور مجوز برسیم. ما در کنار باشگاه‌ها کمک می‌کنیم تا بر اساس واقعیت‌ها تصمیم بگیریم.