سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

حفظ سرمایه های ملی در ورزش ایران

از خبرهای جالب یکی، دو روز اخیر موفقیت شاگردان مربی ایرانی در تیراندازی قهرمانی اروپا بود. الهام هاشمی که پیش تر در کشور سنگاپور به عنوان مربی نتایج درخور توجهی کسب کرده بود، در بازگشت به کشور با مشکلات فراوانی مواجه شده و در نهایت فدراسیون تیراندازی قادر به حفظ این سرمربی ارزشمند انسانی و فنی نشد و حالا الهام هاشمی در کشور دانمارک گوشه هایی از توانمندی های مربیان زن ایرانی را به نمایش گذاشته است.

در مسابقات قهرمانی اروپا در لهستان، ایبسن بانوی تیرانداز دانمارک با مربیگری الهام هاشمی در تفنگ سه وضعیت اولین سهمیه المپیک بانوان را کسب کرد.

تعداد سهمیه المپیک قابل توزیع در مسابقات قهرمانی اروپا ۴ سهمیه در بخش آقایان و در سه وضعیت و رپید فایر و ۴ سهمیه در بخش بانوان در سه وضعیت و ۲۵ متر است. ۲ بانوی تیرانداز از دانمارک و جمهوری چک موفق به کسب سهمیه تفنگ سه وضعیت شدند.

به راستی ما کی و چگونه می توانیم از سرمایه های ورزش کشور به درستی استفاده کنیم. اما آنچه که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، این است که امثال هاشمی ها می توانند معرف فرهنگ و ورزش کشور ما باشند. هرچند که نباید فراموش کرد به قول معروف «چراغی که به خانه رواست...»

نویسنده: ج - دوستدار