شنبه یکم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

تاملی بر سخنان وزیر ورزش

وزیر ورزش جوانان دیروز در آئین افتتاحیه المپیاد ایرانیان نکاتی را مطرح کرده است که از نگاه ما قابل تامل می نماید. از جمله این که کشف و پرورش استعدادها برای ورزش کشور اهمیتی بسزا دارد.

بدون تردید وزارت ورزش با داشتن 19 هزار پرسنل قادر به انجام کارهای بزرگ است. اما اعتقاد داریم که این وزارتخانه کارهای مهم تری دارد که می تواند آن ها را به فدراسیون های ورزشی محول نماید به شرط اینکه نظارت اساسی در کار باشد .

وزیر ورزش همچنین درباره موضعگیری برخی از ورزشکاران نسبت به وقایع اخیر کشور گفت: اطلاع رسانی نادرست سبب شد که قهرمانان ورزشی دست به نوشتن برخی از مسائل بزنند.

در این باره ما نیز با دکتر سجادی هم عقیده هستیم اگر مسئولان زیربط به هنگام عمل می کردند و مسببان درگذشت دختر مظلوم سقزی معرفی و بازداشت می کردند با یک پوزش خواهی شاید دیگر شاهد وقایع تلخ امروز نبودیم و مورد دیگر درباره ماندن یا نماندن محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال بود که باز هم جامعه والیبال را بین زمین و آسمان معلق نگه داشت.

پیشنهاد می کنیم که در صورت ابقای رئیس فدراسیون والیبال، وزارت ورزش به داورزنی توصیه کند که یکی دو جوان تحصیل کرده و ورزشکار را کنار دست خود قرار دهند تا ظرف یکسال آینده با رموز مدیریت و امور اجرایی آشنا شوند و مدیرسازی یکی از وظایف رسالت مهم مسئولان امور ورزش کشور است.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی