جمعه دهم فروردین ماه

دبیر: مازندران شاگرد اول کشتی است

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی حاضر در مسابقات جهانی 2022 بلگراد صربستان با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران، علیپور رئیس مجمع نمایندگان مازندران، سینا کلهر معاون وزیر ورزش و جوانان، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا و برخی مدیران استانی برگزار شد.علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مراسم تجلیل از قهرمانان مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی جهانی 2022 صربستان ضمن تبریک به مناسب آغاز امامت امام زمان (عج) و اینکه انشالله طوری کار کنیم که احضرت از ما راضی باشد خاطر نشان کرد: برای اینکه کشتی مازندران بیش از پیش رو به جلو حرکت کند و به سیر صعودی خود ادامه دهد باید در 4 حوزه خوب کار کنیم.

 حوزه اول؛ وزارت ورزش است که باید کمک کند تا سالن‌ها ورزشی در استان افزایش پیدا کند و فدراسیون را نیز از نظر بودجه‌‌ای و مالی کمک کند.

 دبیر ادامه داد: حوزه دوم، فدراسیون کشتی است که نگاه ویژه‌ای به مازندران دارد مازندران شاگرد زرنگ کلاس کشتی است و از این رو فدراسیون همیشه در بخش‌های مختلف نگاه خاص و ویژه به این استان داشته است. در تمام رده‌های سنی تیم ملی از مربیان مازندرانی استفاده شده است. در حال حاضر 3 مربی مازندرانی در تیم ملی بزرگسالان کشتی آزاد داریم . در کشتی فرنگی بزرگسالان و تمام رده‌های سنی کشتی آزاد و فرنگی اعم از جوانان و نوجوانان از مربیان مازندرانی استفاده شده است. تصمیم گرفته شده در هر سفر تیم ملی در همه رده‌های سنی حداقل یک مربی سازنده مازندرانی را به مسابقات اعزام کنیم.

دبیر با اشاره به اهمیت آموزش مربیان گفت: در بحث آموزش مربیان کار را شروع کرده‌ایم و ادامه خواهیم دادیم داد چون به بحث آموزش مربیان اعتقاد دارم و آن را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

کشتی گیر در باشگاه‌ و استان زیر نظر مربیان ساخته می شود.

احمد دباغ