سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
نگاه کارشناس

تیم ملی و پاور پلی دیرهنگام

با وجود اینکه تیم ملی فوتسال ایران نتوانست به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برسد، اما حسین طیبی با زدن ۱۰ گل به‌عنوان بهترین گلزن این رقابت‌ها معرفی شد و جایزه خود را دریافت کرد.

اما در شرایطی که انتظار می‌رفت حسین طیبی مجددا روی سن برود و جایزه بهترین بازیکن جام را هم بخاطر نمایش درخشان در جام ملت‌های آسیا دریافت کند، اما مسؤولان برگزاری این مسابقات تصمیم گرفتند یک بازیکن ایرانی دیگر را هم برای دریافت جایزه دخیل کنند.

مسلم اولادقباد که در جام ملت‌های آسیا ۵ گل به ثمر رساند، اما نتوانست در بازی فینال نمایش درخشانی داشته باشد، بخاطر معرفی طیبی به‌عنوان بهترین گلزن، جایزه ارزشمندترین بازیکن جام را گرفت.

سعید احمدعباسی، بازیکن ۶ گله تیم ملی فوتسال ایران هم در صورتی که در بازی فینال مقابل ژاپن گل به خودی نمی‌زد، احتمال داشت جایگزین اولادقباد شود ولی این اتفاق برای او رخ نداد

مینا بارانی بازیکن سابق تیم ملی فوتسال بانوان کارشناس و مربی این رشته به البرز ورزشی گفت: ملی پوشان فوتسال ما تا مسابقه فینال خوب ظاهر شدند اما در بازی سرنوشت بیشتر از بابت نبود تمرکز و عدم دقت در ضربات آخر شکست خورد.

زمانی که تیم ملی دو بر یک از ژاپن عقب بود باید پاور پلی زودتر انجام می شد یعنی به جای 14 دقیقه پایانی 10 دقیقه آخر به سیستم حمله پنج نفره اختصاص می یافت. البته که ژاپنی ها از سرعت بالایی برخوردار بودند و دروازه بان این تیم بارها موقعیت تک به تک را از بازیکنان ما گرفت تا زنگ خطر برای فوتسال به صدا درآید. این را اضافه کنیم که جوانگرایی در تیم ایران مشهود بود و بازیکنانی چون آقاپور و جوان خوش درخشیدند.

جوان بازیکن چپ پایی است که ضربات ایستگاهی خوبی را روانه دروازه حریف می کند.

اعتقاد دارم که تیم ملی ما باید برای مسابقات جام جهانی تدابیر جدیدی بیاندیشد تا بازیکنان به مرز پختگی لازمه برسد.

گزارش: فرزانه میرزائی