چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
والیبال باشگاه های بانوان در راه است

معادلات بهم می خورد؟

بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران از روز جمعه 22 مهرماه با حضور هشت تیم مس رفسنجان، صدیق گفتار وارنا، پیکان تهران، جهان بین‌چهارمحال، ذوب‌آهن اصفهان، طلوع‌مهر یزد، سایپا تهران و سریک گنبد آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: این مسابقات در حالی آغاز می شودکه از استان های والیبال خیز آذربایجان غربی، شرقی و فارس حضور ندارند. سوای دو تیم وابسته به خودرو سازی در تهران و ذوب آهن بقیه تیم ها تازه وارد و نا آشنا هستند. در این بین تشکیل تیم سریک گنبد با پشتیبانی مادی و معنوی سردار آزمون شاید معادلات را به هم بزند. با این همه باید منتظر دیدارها بود.

 دور رفت مرحله مقدماتی لیگ برتر زنان در هفت هفته از 22 مهرماه تا چهارم آذرماه با 28 مسابقه پیگیری خواهد شد و دور برگشت نیز بعد از دو هفته تعطیلات نیم فصل از 18 آذر شروع می‌شود.

در پایان مرحله مقدماتی چهار تیم برتر جدول راهی مرحله پلی‌آف خواهند شد. بر اساس تصمیم نشست هماهنگی باشگاه‌های لیگ برتری زنان روش برگزاری مسابقات مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها نیز بر اساس نظرسنجی از تیم‌های صعود کننده مشخص خواهد شد.

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های ایران در سال ۱۳۸۰ به صورت دوره‌ای برگزار شد که تیم هما تهران به قهرمانی در این دوره دست یافت. از سال ۱۳۸۰ که این رقابت‌ها آغاز شد، لیگ برتر والیبال بانوان تا کنون ادامه یافته است و تیم ذوب‌آهن اصفهان با شش دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در این مسابقات است. این تیم هفت عنوان نایب قهرمانی و سه مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در لیگ برتر دارد.

 تیم قهرمان بیست‌ویک دوره گذشته

در بیست‌ویک دوره لیگ برتر زنان ایران تا کنون 10 تیم در سکوی نخست و قهرمانی ایستاده‌اند.

هما تهران (۱۳۸۲،۱۳۸۰ و ۱۳۸۳)، دانشگاه آزاد (۱۳۸۱ و ۱۳۹۳)، ذوب‌آهن اصفهان (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ و ۱۳۹۷)، پرسپولیس (۱۳۸۹)، گیتی پسند (۱۳۹۰ و ۱۳۹۱)، گاز تهران ( ۱۳۹۲ و ۱۳۹۴)، بانک سرمایه (۱۳۹۵)، پیکان تهران (1396)، سایپا تهران (1399) و باریج اسانس کاشان (1400).

رضا صادق زاده