شنبه یکم اردیبهشت ماه

محمد سیاوشی: مربی خارجی از نظر روحی به بازیکن نزدیک می‌شود

دروازه‌بان تیم ملی هندبال گفت: در مورد مربیان اروپایی به این باور رسیده‌ام که آن‌ها دنبال تکنیک و تاکتیک نیستند بلکه از نظر احساسی به بازیکنان نزدیک می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی، محمد سیاوشی در حاشیه تمرین تیم ملی هندبال در مورد دیدارهای تدارکاتی تیم ملی قبل از مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: احتمالا دو هفته زودتر از آغاز مسابقات راهی لهستان شویم تا با تیم ملی این کشور دیدار دوستانه داشته باشیم. شاید قبل از آن هم یک اردو در تونس و یا صربستان داشته باشیم اما هنوز این برنامه نهایی نشده است.

دروازه‌بان تیم ملی هندبال در ادامه در مورد اردوهای تیم ملی گفت: اردوی خوبی بود. در این اردو ۴۰ بازیکن دعوت شده بودند که از میان بهترین بازیکنان باتجربه و جوان لیگ انتخاب شده بودند. در این مرحله دو یا سه بازیکن زیر ۲۰ سال داشتیم که در مسابقات جوانان آسیا در بحرین حضور و عملکرد خوبی داشتند. سرمربی هم از بازیکنان و اردو رضایت دارد. در جریان اردوها تعداد کم‌تر می‌شود تا در نهایت فهرست ۱۸ نفر نهایی تیم مشخص شود.

سیاوشی درباره عملکرد وسلین، سرمربی تیم ملی در مدت حضورش در ایران، گفت: وسلین نیاز به تعریف ندارد. در کشورهای اسلامی قونیه دیدیم که تیم را بدون داشتن ۸ تا ۹ بازیکن اصلی مقابل عربستان فرستاد اما باز هم پیروز بودیم. ما مربی بزرگی به نام وسلین داریم که حضور او مهم است. من در مورد مربیان اروپایی به این باور رسیده‌ام که آن‌ها دنبال تکنیک و تاکتیک نیستند بلکه از نظر احساسی به بازیکنان نزدیک می‌شوند. مانوئل هم در زمان حضورش در تیم ملی همین گونه رفتار می‌کرد. مربیان اروپایی از نظر روحی به بازیکن نزدیک می‌شوند و نتیجه هم می‌گیرند.

این دروازه‌بان تیم ملی در مورد اهمیت مربی دروازه‌بان‌ها در باشگاه‌ها گفت: این موضوع کاملا درست است. ما در این اردو مربی دروازه‌بان نداشتیم اما این احتمال وجود دارد ساشا دوباره یک ماه آخر به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها به تیم ملی بیاید. ما به حضور او احتیاج داریم. تمرینات ساشا قبل از حضور در قونیه موثر بود و جواب گرفتیم. برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان از مدتی قبل لیگ تعطیل می‌شود و ما در باشگاه نیستیم. اگر قبل از حضور در مسابقات جهانی ساشا ۲۰ تا۳۰ جلسه با دروازه‌بانان تمرین کند، بسیار مهم است.

سیاوشی در مورد مربی خود افزود: دهقان از بازیکن پیشین آسیا مربی من است. با او کار می کنم و خیالم راحت است. به مسابقات که نزدیک می‌شویم و از باشگاه دور شویم باید در تیم ملی مربی در سطح جهان داشته باشیم تا نکات ریزی که لازم است را گوشزد کند.