جمعه سی و یکم فروردین ماه

حقوق ۵۴۰۰ یورویی برای مربی پرتغالی ترای‌اتلون که به ایران نمی‌آید!

به گفته عضو هیات رئیسه فدراسیون ترای اتلون، حقوق سرمربی پرتغالی ترای‌اتلون که به ایران هم نمی‌آید ماهانه حدود ۳۰ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی، گفته می شود قرارداد سرجیو سانتوز مربی پرتغالی ترای اتلون با فدراسیون ایران برای ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۴۰۰ یورو بوده است. حقوق ماهانه حدودا ۳۰ میلیونی این مربی در حالی است که اصلا این مربی به ایران نمی‌آید و تنها برنامه برای ملی‌پوشان ارسال می‌کند. 

ترای‌اتلون ورزش ترکیبی شامل دو، شنا و دوچرخه‌سواری است و نیاز به حضور مربی دارد تا تکنیک‌ها و مسافت‌های ملی‌پوشان را زیر نظر بگیرد و بتواند آنها را به حد نصاب آسیایی نزدیک کند. با این وجود فدراسیون ترای اتلون از مربی استفاده می‌کند که در ۶ ماه گذشته اصلا پا به ایران نگذاشته است.

فدراسیون ترای‌اتلون از مرداد ۹۷ با این مربی پرتغالی قرارداد بسته است اما به طور مشخص نحوه قرارداد فدراسیون با این مربی خیلی شفاف نیست ولی با توجه به صحبت‌های عضو هیات رییسه فدراسیون، برای ۶ ماه اخیر مبلغ ۵۴۰۰ یورو دریافت کرده است که ماهانه حدود مبلغ ۳۰ میلیون تومان می‌شود.

مسابقات امیدهای قزاقستان ۲۰۲۲، مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن و انتخابی المپیک ۲۰۲۱، مسابقات قهرمانی آسیا ترای اتلون اسپرینت آسیا ۲۰۲۱ از جمله مسابقاتی است که ملی‌پوشان با برنامه این مربی شرکت کرده‌اند که نتایج خوبی هم حاصل نشده است.

نتایج این رقابتها با هدایت این مربی به شرح زیر است:

*مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان ۲۰۲۲: علی رضوانی ۴۴ شد.

*مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ ژاپن و انتخابی المپیک: امین سقایی و علی رضوانی لپ (دورگیر شدن) شدند.

*مسابقات قهرمانی ترای اتلون اسپرینت آسیا ۲۰۲۲ کره جنوبی: امین سقایی در رده نوزدهم، علی رضوانی در رده ۳۴ و پارسا محجوب در رده ۴۴ قرار گرفتند.

* مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ قرقیزستان با حضور مقصود شبیری به عنوان مربی علی رضوانی ششم آسیا شد. محمد حسین طیبی و مهدی سلیمی پور هم دهم و یازدهم شدند.