پنجشنبه نهم فروردین ماه

دادمرز: می‌خواهم ناکامی بزرگسالان را در جهانی امیدها جبران کنم

فرنگی‌کار وزن ۵۵ کیلوگرم ایران تاکید کرد: هدفم این است باخت در مسابقات جهانی بزرگسالان را با کسب مدال طلای امیدهای جهان جبران کنم.

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی، پویا دادمرز ، درباره شرایط خود پیش از حضور در رقابتهای قهرمانی امیدهای جهان در اسپانیا، اظهار کرد: بعد از سومی در جام تختی از بهمن سال گذشته به اردوی تیم ملی آمدم و فکر می‌کنم مجموعا تاکنون در ۱۶ یا ۱۷ مرحله اردوی تیم ملی بزرگسالان حضور داشته‌ام. در جام تختی سوم شدم که نوربخش به آسیایی رفت و باخت. در ادامه من در قزاقستان اول شدم و حریف هندی نوربخش که او را برده بود را ۱۰ بر صفر شکست دادم و برای مسابقات جهانی انتخاب شدم.

فرنگی کار وزن ۵۵ کیلوگرم ایران، افزود: در مسابقات جهانی صربستان در مبارزه نخست اکرم اوزترک نفر سوم جهان را ۶ بر ۵ بردم اما در کشتی دوم به حریف قزاق باختم. شاید یکسری از بچه ها به لحاظ بدنی کم آوردند اما باخت من ربطی به این موضوع نداشت و فقط بر اثر اشتباه خودم به حریف قزاق باختم. او کشتی گیر خوبی بود اما اشتباهاتی داشتم که منجر به باختم شد. اگر او را می بردم قطعا مدال می‌گرفتم.

وی با بیان اینکه تا حدودی تحت فشار روانی کسب مدال برای کشتی خوزستان بود، گفت: این همه می گویند خوزستان مهد کشتی فرنگی ایران است اما تاکنون فقط سعید عبدولی و حبیب اخلاقی مدال جهانی بزرگسالان گرفته اند، به همین خاطر شاید تا حدودی فشار روانی برای کسب مدال روی من بود. البته نمی شود باختم را به حساب قسمت گذاشت چرا که کم کاری از خود من بود و ربطی به کادر فنی و مسائل دیگر نداشت.

دارنده مدال نقره امیدهای جهان، خاطرنشان کرد: سال آخر حضور در رده امیدها هستم. از آنجا که بعد از جهانی بزرگسالان کمتر از یک ماه مانده به این مسابقات داشتیم دیگر انتخابی نگذاشتند و طبق چرخه انتخابی و مدال نقره سال گذشته در امیدهای جهان، توسط کادر فنی برای مسابقات امسال هم انتخاب شدم. سال گذشته نایب قهرمان شدم و امسال تنها با هدف کسب مدال طلا به میدان می‌روم. می‌خواهم باخت جهانی بزرگسالان در صربستان را با مدال طلای امیدهای جهان جبران کنم. خدا را شکر آمادگی خوبی دارم و آماده حضور در میدان هستم.

وی با قدردانی از زحمات محمد بنا سرمربی سابق تیم ملی، گفت: او مرد عجیبی است و واقعا او را خیلی دوست دارم. لقب او آقای خاص که هست و من نمی‌دانم چه لغتی برای او بکار ببرم. نه بخاطر اینکه من را به جهانی برد اما او را عجیب و غریب دوست دارم. همه زحمت می‌کشند اما فکر می‌کنم تنها کسی که با دل و جان و همه وجودش برای کشتی کار می‌کند محمد بناست. حسن رنگرز هم مدیری خوب و قهرمان بزرگی بوده که از نظر مدیریتی کارنامه بسیار خوبی دارد. او و کادر فنی که آورده همه خوب و کاربلد هستند. چرخه‌ای هم ارائه دادند که فکر می کنم با این چرخه هر کسی که بهترین باشد به تیم ملی می رسد.

وی درباره برنامه‌اش برای المپیک پاریس خاطرنشان کرد: فعلا در همین وزن ۵۵ کیلوگرم می‌مانم و قصدی برای حضور در المپیک‌ پاریس ندارم. فعلا ۵۷ یا ۵۸ کیلو وزن دارم و باید به ۶۴ کیلوگرم برسم تا بتوانم در ۶۰ کیلو برای المپیک برنامه ریزی کنم، به همین خاطر هدفم حضور در المپیک ۲۰۲۸ است.

دادمرز در پایان گفت: امیدوارم همه بچه‌ها در مسابقات جهانی اسپانیا موفق شوند. تیمی خوب و جوان داریم که همه انگیزه زیادی برای کسب موفقیت دارند.‌ جا دارد از حسن رنگرز سرمربی تیم ملی بخاطر زحماتی که برای بچه ها می کشد تشکر کنم.