شنبه یکم اردیبهشت ماه

لیلا ابراهیمی: با حداقل امکانات تمرین می‌کنیم

یک مربی دو و میدانی عملکرد تیم ملی نوجوانان ایران در قهرمانی آسیا را مثبت ارزیابی کرد و حضور نداشتن چین و ژاپن را دلیلی برای سطح پایین مسابقات ندانست.

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی، تیم ملی دوومیدانی ایران که با ۲۵ ورزشکار در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا شرکت کرد، در نهایت با کسب ۱۳ مدال(۴ طلا، ۴ نقره و ۶ برنز) در جایگاه چهارم تیمی قرار گرفت.   

لیلا ابراهیمی، قهرمان پیشین دوومیدانی و اولین مدال‌آور دوومیدانی زنان ایران بعد از انقلاب در مورد عملکرد تیم ملی به ایسنا گفت: برای اولین‌بار بود که در رده سنی جوانان و نوجوانان عملکرد خوبی ارائه شد. رکوردهای خوبی به جا گذاشتند و مدال‌های خوبی گرفتند. هر چند کشورهایی مثل چین و ژاپن که ورزشکاران زیادی دارند، حضور نداشتند اما برای اولین‌بار تیمی قوی داشتیم و در اکثر رشته‌ها مدال گرفتند.

او با بیان این که نتایج کسب شده در این دوره قابل قبول بود، ادامه داد: اگر در رده پایه با همین روند پیش برویم و ورزشکاران میادین بزرگی را ببینند، باتجربه‌تر می‌شوند و جای ورزشکاران سن و سال‌دار را پر می‌کنند. با حضور در این مسابقات علاوه بر کسب تجربه، دیگر ورزشکارانی هم که در این رده کار می‌کنند، با انگیزه تلاش می‌کنند تا برای مسابقات بعدی انتخاب شوند.

ابراهیمی در ادامه گفت: ورزشکاران ما با وجود شرایط فعلی، ‌بحران هزینه‌ها، کمبود بودجه و کرونا تلاش کردند و نتایج از نظر من قابل قبول است. باعث امیدواری است چون وقتی با این انگیزه و پتانسیل مدال کسب می‌کنند و رکورد خوبی را به ثبت می‌رسانند، می‌توانند آینده خوبی برای دوومیدانی رقم بزنند.

این مربی دو و میدانی در واکنش به برخی از منتقدان که نبودن چین و ژاپن را دلیلی برای عملکرد خوب ایران می‌دانند، گفت: چین و ژاپن واقعا در آسیا قوی هستند، تعداد زیادی ورزشکار دارند و بیش‌تر به چشم می‌آیند اما ملاک فقط این دو کشور نیست. دیگر کشورهای آسیایی هم در دوومیدانی قوی هستند و نمی‌توان گفت چون این دو کشور نبودند، بقیه ضعیف عمل کردند. همین که ورزشکاران ما مدال گرفته و رکوردهای خوبی ثبت کرده‌اند، برای خود ورزشکار و مربی انگیزه می‌شود که بیش‌تر تلاش کنند.

او دراین‌باره افزود: ما از نظر ابزاری، محیط و وسایل تمرینی و بودجه شرایط سختی داریم. بچه‌ها با حداقل امکانات تمرین می‌کنند و نباید این حرف‌ها را بزنیم. اگر شرایط خوب بود، باشگاه‌ها هم حمایت می‌کردند، وسایل ابزاری و اردوهای منسجم خارجی داشتیم، آن‌وقت می‌گفتیم چرا این کشورها نبودند، اما وقتی در این شرایط سخت و محدود تلاش کرده و انگیزه ایجاد کرده‌اند، باارزش است.

ابراهیمی به کسب اولین مدال طلای تاریخ دوومیدانی زنان ایران در قهرمانی آسیا توسط نازنین فاطمه عیدیان اشاره و بیان کرد: حتی اگر سه کشور هم در آسیا شرکت کنند، مدال باارزشی است،‌ چون آسیایی‌ها تمرینات خوب و منسجمی برگزار می‌کنند تا برای مسابقات جهانی آماده شوند. این مدال خیلی با ارزش بود. رکورد خوبی هم ثبت کرد.