پنجشنبه نهم فروردین ماه

باقری: عملکرد دختران وزنه‌بردار قابل دفاع است

مدیر تیم های ملی وزنه‌برداری گفت: عملکرد دختران وزنه بردار در قهرمانی آسیا قابل دفاع است و انتظار این است در مسابقات بعدی بهتر شوند.

به گزارش پایگاه خبری المپین، کوروش باقری در مورد عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری زنان در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ بحرین بیان کرد: اکثر وزنه‌برداران عملکرد خوبی داشتند. خدا را شکر به جز یک نفر، بقیه یا رکورد مجموع قبلی را تکرار کردند و یا بیشتر از قبل وزنه زدند. فاطمه یوسفی همانند رکورد مجموع بازی های کشورهای اسلامی وزنه زد اما بقیه بیشتر وزنه زدند. به نظرم نقطه قوت بود و عملکرد دختران قابل دفاع است. اوزان برخی نفرات تغییر داده شده بود و در این مدت کم طبیعتا قابلیت اصلی آنها رو نشده و در آینده بهتر می‌شوند.  

باقری در مورد عملکرد هفت وزنه بردار تاکید کرد: پوپک بسامی به دسته ۵۹ کیلوگرم آمد و پنج کیلوگرم بیشتر از بازی های کشورهای اسلامی وزنه زد. البته درست است یک وزن بالاتر آمده اما هنوز وزنش پر نشده و مدت زمان کوتاهی است که در این دسته وزنی حضور دارد. با این حال رتبه‌ای که در آسیا کسب کرد، از نظر من رتبه بدی نبود. فاطمه کشاورز پنج کیلوگرم بیشتر از بازی های کشورهای اسلامی وزنه زد اما انتظار من بیشتر بود. او و بسامی تعداد حرکت هایی که ثبت کردند، کمتر بود و شاید به این دلیل بود که کلا من عادت دارم با وزنه سنگین شروع کنم.  

او ادامه داد: فروغ یونسی به دسته ۷۱ کیلوگرم رفت و پنج حرکت صحیح و هشت کیلوگرم افزایش رکورد داشت. عملکردش خوب بود اما آرنجش مشکل دارد که هم خودش و هم کادرفنی را اذیت می کند با این حال به نظرم خوب کار کرد. الهه رزاقی نسبت به بازی های کشورهای اسلامی ۱۱ کیلوگرم افزایش رکورد داشت اما نیاز به فعالیت بیشتر دارد و امیدوارم در آینده بتواند بیشتر وزنه بزند. ابریشم ارجمند خواه کمتر از بازی های کشورهای اسلامی وزنه زد اما در قهرمانی آسیا راحت تر وزنه زد. به نظرم در کل بد نبود و نمی توانم به او نمره منفی بدهم.  

باقری همچنین گفت: الهام حسینی مدال فوق العاده ارزشمندی گرفت و افزایش رکورد داشت. او دختر قدرتمند و با استعدادی است. البته مشکلاتی هم دارد مانند اینکه گاهی از ناحیه کمر احساس درد دارد و این مسئله او را از تمرینات عقب می اندازد. انتظار این است در مسابقات بعدی بهتر کار کند. رکورد مجموع فاطمه یوسفی مساوی با بازی های قونیه بود اما در دوضرب چهار کیلوگرم افزایش رکورد اشت و نباید یادمان برود عضله پای او آسیب داشت.

مدیر تیم های ملی در پاسخ به این پرسش که همین نفرات به قهرمانی جهان اعزام می شوند یا خیر؟ تصریح کرد: برای قهرمانی جهان تیم به صورت کیفی می‌رود و تعدادی از این نفرات را نداریم. البته به این معنی نیست که برای همیشه خط می‌خورند اما در این مقطع تعدادی را نخواهیم داشت. دلایل ما هم روشن است و در مسابقات جهانی شرایط متفاوت است و کیفی‌تر و با تعداد کمتر شرکت می‌کنیم.  

باقری در مورد اینکه بعد از مدال قهرمانی آسیا توسط الهام حسینی صحبت از مدال المپیک شد و فکر نمی کند آنها هنوز به زمان نیاز دارند و صحبت از مدال المپیک زود است؟ تاکید کرد: بله موافقم یک مقداری زود است اما قطعا هدف این است که به این مهم برسیم اما اینکه از الان راجع به آن حرف بزنیم زود است.