پنجشنبه نهم فروردین ماه
بیهودگی در جا به جایی مربیان

 فیروز دستاوردی برای صنعت نداشت

‌تیم صنعت نفت با پرکاس از 6 بازی ابتدای فصل فقط 4 امتیاز گرفته بود در حالی که بعد از فیروز کریمی و در 3 بازی اخیر فقط یک امتیاز گرفته است.

به نظر می‌رسد وضعیت در زمان پرکاس بهتر بوده است چرا که آن‌ها پیشتر یک مساوی و یک برد در کارنامه داشتند ولی با فیروز کریمی فقط در اولین بازی به یک تساوی دست یافتند. در اصل از هفته‌ها به ته نشین لیگ برتر تبدیل شد.
در میانه کار پرکاس بود که موضوع اختلافات داخلی به میان آمد و حتی بازیکنان به نوعی خواهان حذف سرمربی خود شدند اما آن‌ها هرگز تصور نمی‌کردند که فیروز کریمی قرار است جانشین پرکاس شود. در همان مقطع شنیدیم جریاناتی در باشگاه نفت در جریان است و بازیکنان و حتی برخی اعضای هیات مدیره خواهان بازگشت منصوریان هستند.
پیش از این منصوریان به دلیل اختلاف نظر با یکی از اعضای هیات مدیره خود از ادامه همکاری با نفتی‌ها منصرف شد. از این رو بازیکنان برای این مربی پیغام فرستادند‌؛ که شرایط در حال فراهم شدن است و تو به زودی برمی‌گردی. در همان مقطع هیات مدیره صنعت نفت و مدیرعامل این باشگاه تغییر کرد بلافاصه پرکاس را برکنار و باب مذاکره با منصوریان را باز کردند.
از طرفی صحبت از پیشنهاد به رضا عنایتی، ویسی، سیروس پورموسوی و حتی شفر مطرح شد اما یکی از نزدیکان باشگاه در همان مقطع به ما گفت این گزینه‌ها صحت ندارند و تنها گزینه این تیم منصوریان است. منصوریان اما در همان مقطع به فکر همکاری با تیم ملی بود و رایزنی‌ها با عوامل تازه تغییر کرده فدراسیون فوتبال را در دستور کار قرار داده بود. از این رو وقتی صنعت نفتی‌ها به او پیشنهاد بازگشت به آبادان دادند امتناع کرده و مدعی شد اگر نتوانست به فدراسیون فوتبال به توافقاتی برسد به آبادان می‌آید. این وعده منصوریان اما بهانه‌ای بیش نبود و او نمی‌خواست به این تیم برگردد. مشکلات مالی در کنار تیمی ضعیفی که پرکاس بسته بود منصوریان را از همکاری با آبادانی‌ها منصرف کرد. او که نتوانست در تیم ملی سمتی بگیرد حتی به صنعت نفت هم نرفت چرا که نمی‌خواست مسئولیت تیمی را که مربی دیگری بسته به عهده بگیرد.
در همان مقطع افراد زیادی با او تماس گرفتند و حتی به او گفتند به خاطر او بود که پرکاس را برکنار کردند اما منصوریان بهانه‌هایی آورد تا از حضور در آبدان طفره برود. نفتی‌ها که متوجه شدند منصوریان آبادان بیا نیست باب مذاکره با دیگران را باز کردند اما هیچ یک از گزینه‌ها نپذیرفتند. حتی بحث شفر به میان آمد اما سنگ بزرگ علامت نزدن است و این بازی بیش نبود تا افکار عمومی را منحرف کرده از حساسیت این انفاقات بکاهد.
در نهایت آن‌ها با فیروز کریمی که اصلا از ابتدا جزو گزینه‌ها نبود به توافق رسیدند. مربی که سالهاست افتخاری ندارد که هیچ مدام بد می‌آورد و به نوعی باید او را مربی بازنشسته به حساب آورد.
صنعت نفتی‌ها اما او را روی کار آوردند. مربی که نتایج ضعیف و عملکرد پر ایراد تیمش را با طنز پردازی می‌پوشاند و به نوعی با این طنازی‌ها صورت مسئله را پاک می‌کند. او همین حالا هم به یمن همین روحیه طنز پردازش در فوتبال دوام آورده و عملکرد فنی‌اش در این سالها نشان داده است از نظر فنی چیزی برای ارئه ندارد.دقیقا همین موضوع است که باز هم باعث نارضایتنی بازیکنان صنعت نفت شده است. آن‌ها که پرکلاس را به امید بازگشت منصوریان راهی کردند از عملکرد کریمی هم راضی نیستند و شاید به زودی کودتای دیگری در این تیم رخ دهد.

نویسنده: نیلوفر مژدهی