جمعه سی و یکم فروردین ماه
رقابت های امیدهای دنیا در اسپانیا

طلای ناب جنوبی ها در کشتی قهرمانی جهان

تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران با کسب دو مدال طلا و یک برنز در ۵ وزن اول و همچنین داشتن یک کشتی گیر در فینال و ۲ کشتی گیر در دیدار رده بندی ۵ وزن دوم، عنوان قهرمانی زودهنگام رقابت های جهانی ۲۰۲۲ اسپانیا را از آن خود کرد.

در رقابت های کشتی زیر 23 سال جهان  پویا دادمرز در ۵۵ ، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم و سید دانیال سهرابی در ۶۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و علی اکبر یوسفی در 130 کیلوگرم،امیر عبدی در ۷۲ و علی عابدی درزی در وزن ۹۷ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند

هادی عامل گزارشگر و کارشناس سرشناس تلویزیون در نگاه کارشناسی خود عملکرد حسن رنگرز و شاگردان جوانش را مورد تائید قرار دادند.

 وی در گفت و گو با البرز ورزشی اظهار داشت: بلاتکلیفی در زمان اعزام تیم و مباحث مربوط به اخذ روادید تیم را از لحاظ روانی تحت تاثیر قرار داده بود اما حسن رنگرز با مدیریت بسیار خوب تیم را جمع کرد و نگذاشت کشتی گیران دچار چالش شوند.

 آنچه که به عنوان وجه ممیزه تیم ایران را ارزشمند می سازد حضور 70 درصدی ورزشکاران سنین جوانی در ترکیب تیم زیر 23 سال ایران بود.

ایمان محمدی، علی عابدی و ... کشتی گیرانی بودند که در مسابقات جوانان جهان حضور داشتند و سال آینده نیز در بخش جوانان و امیدها کشتی بگیرند.

این مساله پشتوانه سازی آینده نگرانه ای را در تیم ملی نوید می دهد.

فدراسیون کشتی بهترین کمپ را با هشت تشک بی نظیر تزئین داده است.

تغذیه عالی زیر نظر پزشک، فضای سالم و تاثیرگذار برای کشتی ایران به وجود آورده است.

زیرساخت های این ورزش واقعا غرورآمیز است. از یاد نمی بریم که نوجوانان فرنگی کار ما در ایتالیا قهرمان شدند و در بخش جوانان هم در هر دو رده صاحب عنوان شده ایم.

با توجه به کسب 138 امتیاز در امیدهای جهان و فاصله معناداری که با تیم های گرجستان و ترکیه که همین چندی پیش تیم بزرگسالانش در صربستان قهرمان شده بود نشان می دهد که کشتی ایران روند رو به جلویی را ادامه می دهد.

هادی عامل با اشاره به اینکه هر سه کشتی گیر صاحب مدال طلای ایران ستاره بودند ایمان محمدی، پویا دادمرز و سید دانیال سهرابی واقعا ستاره بودند اما دانیال به دلیل اینکه عقب ماندگی هفت امتیازی خود را در فینال مسابقات به برد 17 بر 7 تبدیل کرده است فوق ستاره بود.

این کشتی گیران هر سه اهل استان خوزستان و شهرهای اندیمشک و ایزه هستند. انتظار داریم که استاندار خوزستان و شخص آقای بنی تمیم که خود از جنس کشتی است نگاهی ویژه به کشتی این سه شهر داشته باشد.