پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
لزوم طراحی مناسب در لیگ؛

فوتبالی که در خدمت تیم ملی نیست!

سالهای متمادی است لیگ به اصطلاح حرفه ای را برگزار می کنیم، اما کمبود منابع،محدودیت های نرم افزاری و سخت افزاری فوتبال ما را به بیراهه برده و مجموعه فعالیتها را کم اثر کرده است!

   
 
to me
 
 
 
 
 
 
Hamidi:
پیروزی بزرگ تیم سردار آزمون در والیبال بانوان
هفته دوم لیگ برتر والیبال بانوان باشگاه های کشور به پیروزی مدعیان به پایان رسید و صرف نظر از بازی زیبای دختران کم نام و نشان یزد مقابل سایپا که بازیکنان معتبری چون منا آشفته و مونا خواجه کلایی را دارد ؛شکست پیکان در ماراتن گنبد نخستین پیروزی تاریخی را در والیبال بانوان تر کمن صحرا رقم زد؛تیم سریک که از سوی سر دار از مون ستاره فوتبال ایران حمایت مالی می شود با نیز هوشی مهسا صابری دریافت کننده ملی پوش و گرگانی خود و نیز توپگیری های هاله متقیان سه بر دو از سد پیکان تهران گذشت که از تیم های همیشه مدعی والیبال بانوان است؛نیلو فر حجتی سر مربی سریک اعتقاد دارد که تیم داری سردار آزمون در حد رآل مادرید است !که اگر اینگونه باشد واقعا رفرمی در والیبال زنان ایرانی به وجود آمده است به خصوص اینکه حاج خلیل آزمون پدر سردار که مربی بین المللی والیبال است اعلام کرد در صورت نیاز دو بازیکن روسی را هم به گنبد خواهد آورد
به روی با توجه به نتایج ثبت شده؛عنوان تیم هفته به سریک؛مربی هفته به نیلوفر حجتی و بازیکن هفته هم به مهسا صابری تعلق می  گیرد


🔴 سایپا 3️⃣ – طلوع مهر یزد 0️⃣
ست اول: 25 بر 20
ست دوم: 25 بر 20
ست سوم: 25 بر 22


🔴 جهان‌بین چهارمحال 0️⃣ – مس رفسنجان 3️⃣
ست اول: 16 بر 25
ست دوم: 18 بر 25
ست سوم: 18 بر 25


🔴 ذوب‌آهن اصفهان 3️⃣ – صدیق گفتار وارنا 0️⃣
ست اول: 25 بر 9
ست دوم: 25 بر 14
ست سوم: 25 بر 6


🔴 سریک گنبد 3️⃣ – پیکان تهران 2️⃣
ست اول: 19 بر 25
ست دوم: 25 بر 23
ست سوم: 21 بر 25
ست چهارم: 25 بر 19
ست پنجم: 15 بر 10

بررسی حواشی انتهای بازی ملوان و پرسپولیس
گل محمدی راضی و زارع معترض
در وقت‌های تلف شده دیدار ملوان و پرسپولیس، مازیار زارع به شدت به تصمیمات داور بازی اعتراض کرد و اعتقاد داشت زمانی که او با بازیکنان خودش حرف می‌زند داور با نشان دادن کارت زرد دخالت می‌کند. علی صفایی داور بازی نیز به دلیل اعتراض‌های سرمربی ملوان به او کارت زرد نشان داد که این آغازی برای شروع جنجال در دقایق پایانی بازی بود.
سرمربی ملوان بعد از دریافت کارت زرد با عصبانیت و فریاد به سمت داور رفت و حتی با دست او را هُل داد. در ادامه این درگیری بازیکنان و نیمکت‌نشینان دو تیم ورود کردند تا فضا تا حدی کنترل شود. کریم باقری مربی پرسپولیس که سابقه زیادی در آرام کردن این حواشی و درگیری‌ها در زمین بازی دارد، با گرفتن دهان مازیار زارع اجازه نداد سرمربی ملوان بیش از این به داور حمله کند. باقری سعی کرد زارع را آرام کند و از داور دور نگه دارد. همچنین یحیی گل‌محمدی همتای خودش در ملوان را به آرامش دعوت کرد. در نهایت اما مربیان دو تیم نظرات متفاوتی در مورد قضاوت داور این بازی داشتند.
وی خاطر نشان کرد: از نتیجه بازی راضی هستیم. با توجه به اتفاقاتی که اواخر بازی افتاد من اینجا می‌خواهم از داور بازی حمایت کنم؛ نه به خاطر اینکه بازی را بردیم، ولی امروز واقعاً یکی از زیبایی‌های بازی و بهترین اتفاق بازی داور خوب مسابقه بود. از او و تیمش تشکر می‌کنم. از میزبانی هیئت فوتبال انزلی هم تشکر می‌کنیم که زحمت زیادی کشیدند. امیدوارم این نوع داوری‌ها در لیگ ما بیشتر شود. واقعاً این قضاوت حرف نداشت و عالی بود.

زارع با اشاره به ناتوانی داور در مورد حواشی انتهای بازی ملوان و پرسپولیس گفت: من در صحنه پنالتی از کوره در نرفتم، ولی داور باعث و بانی این صحنه‌هایی بود که در بازی ایجاد شد، یکی هم یقه او را بگیرد. وقتی من دلیل موجهی دارم و در این شرایط که بازیکن من به دلیل صحبت با بازیکن دیگر کارت زرد می‌گیرد من باید چه کار کنم؟ داور باعث و بانی این صحنه‌هایی بود که در بازی ایجاد شد.

مدیران نالایق و به باد دادن آرزوهای یک شهر
مدیران تیم صنعت نفت با تصمیمات اشتباه و ناشیانه خود بزرگترین ظلم را به آرزوهای مردم یک شهر کردند.
تیم صنعت نفت باز هم باخت تا فیروز کریمی با عدم نتیجه گیری پس از 4 هفته همراهی این تیم نشان دهد دیگر توانایی مربیگری در لیگ برتر را ندارد. این مربی که در سالهای اخیر نشان داده دیگر چون گذشته نمی تواند در لیگ برتر با دیگر مربیان رقابت کند از سوی مسئولان تیم صنعت نفت در کمال نا باوری انتخاب شد اما خیلی زود ثابت شد انتخاب نفتی ها اشتباه بوده است و او بهتر است به عنوان یک پیشکسوت باقی بماند تا خاطرات خوب او در گذشته خصوصا قهرمانیش در اسیا به همراه پاس خدشه دار نشود.
نفتی ها که با پرکاس به دلیل نتایج ضعیف نتوانستند ادامه کار دهند با فیروز کریمی به مراتب بدتر کار کردند تا مشخص شود این تیم فقط مشکل مربی ندارد بلکه مدیران این تیم نیز از فوتبال روز ایران بیخ برند که چنین انتخابی برای تیمشان داشته و نتوانستند در ابتدای فصل بازیکن گرفته و حداقل برای جدا شده ها جانشینی جذب کنند.
در کل تیم فیروز کریمی هیچ توانایی خاصی از خود نشان نمی دهد و با وجود چند بازیکن توانا اما کاری از پیش نمی برد. اینطور به نظر می رسد این تیم بیمار است. شاید بهتر بود تیم صنعت بعد از جدایی پرکاس، وقتی نتوانستند سرمربی خوبی برای تیم بیاورند از کادر فنی موجود استفاده می کردند امثال سراج در این تیم هستند که شاید به مراتب از فیروز کرریمی توانا تر باشند. سراج مدت هاست در این تیم حضور دارد و از بومیان منطقه است. شاید با اتکا به بومی گرایی می توانستند شانسی به او دهند. اما انتخاب فیروز کریمی با کارنامه سالهای اخیر و بنا کردن آرزوهای یک شهر روی ناتوانی یک مربی فقط کاری بود که از دست مدیران تیم صنعت نفت بر می آمد.
نیلوفر مژدهی

غوغای ساپینتو در لیست استقلال!/لیست بازیکنان خط خورده استقلال لورفت !/آخرین تمرین استقلال برای آماده‌سازی دیدار مقابل آلومینیوم اراک دیروز در مجموعه انقلاب برگزار شد. پس از پایان تمرین، ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان نام سیاوش یزدانی، آرمان رمضانی، محمدحسین زواری، امیرعلی صادقی، امید حامدی‌فر و عزیزبک آمانوف را از لیست تیمش خط زد.
رمضانی و زواری مصدوم هستند و یزدانی نیز به دلیل مسائل انضباطی حق حضور در تمرینات را ندارد.
دیدار استقلال – آلومینیوم در چارچوب هفته دهم لیگ برتر ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان – اسپانیا
رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان – اسپانیا

آذرپیران و یزدانی به  فینال راه یافتند

مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد زیر 23 سال (امید) روز گذشته(جمعه) در شهر پونت ودرا کشور اسپانیا برگزار شد که امیرمحمد یزدانی در وزن 70 کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و کیان محمودجانلود در وزن 65 کیلوگرم به گروه بازنده ها رفت.
نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:
در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور نخست با نتیجه 5 بر 4 از سد مانوئل خاندزرتسیان از ارمنستان گذشت. وی در دور بعد مقابل هورست لهر قهرمان زیر 23 سال اروپا از آلمان با نتیجه 9 بر 4 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 65 کیلوگرم کیان محمودجانلو در مبارزه نخست با نتیجه 7 بر 8 مغلوب حمزه آلاجا از ترکیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. محمودجانلود در این گروه باید با سید اسلام حسینی از فنلاند کشتی بگیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد مقابل ساموئل آلوارز از پورتوریکو قرار بگیرد و در صورت گذر از این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا مقابل اریک آروشانیان از اوکراین قرار بگیرد.
در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 15 بر 5 تالگات سیرباز قهرمان آسیا از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 17 بر 7 از سد کوتا تاکاهاشی از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 از سد یحیی توماس از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف گئورگی الباکیدزه قهرمان زیر 23 سال اروپا از گرجستان می رود.
در وزن 79 کیلوگرم محمد نخودی با توجه به نرسیدن سر وزن قانونی، از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه 12 بر 2 واسیل سووا از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر ریچارد وق از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. آذرپیرا در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر از سد ارطغرل آگجا از آلمان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار به مصاف تانر اسلوان از آمریکا می رود.
رقابت های رده بندی و فینال اوزان فوق از ساعت 19:30 امشب (شنبه) برگزارخواهد شد.

لزوم طراحی مناسب در لیگ؛

فوتبالی که در خدمت تیم ملی نیست!

احمد میرزاییان

سالهای متمادی است لیگ به اصطلاح حرفه ای را برگزار می کنیم، اما کمبود منابع،محدودیت های نرم افزاری و سخت افزاری فوتبال ما را به بیراهه برده و مجموعه فعالیتها را کم اثر کرده است!
در آستانه بازیهای جام جهانی قرار داریم.
تیم ملی بعد از حضور در دوره قبلی در روسیه ،مجددا جواز حضور در قطر را بدست آورده است.
باید پرسید از برگزاری چهار دوره لیگ برتر طی این سالها چه نتایجی بدست آورده ایم تا آثار مثبت آن را در جام جهانی جهانی پیش رو بکار بگیریم ؟
مهدی تاج دوباره به عرصه مدیریت بازگشته و کی روش هم مجددا سکاندار فنی تیم شده است.
بازیکنان دعوت شده هم تقریبا همانهایی هستند که در روسیه حضور داشتند.
به عبارت صریح تر، از فوتبال دیم باشگاهی نتیجه ای نگرفته و نفرات جوانتر و موثرتری نیافته ایم تا جانشین افرادی چون انصاریفر،حاج صفی،رضاییان و امیریو امثالهم کنیم!
در هشت هفته ای که لیگ برگزار شده،عمدتا شاهد مرافعه و مجادله مدیران،مربیان و بازیکنان با سازمان لیگ  وکمیته داوران بوده ایم.
در فوتبال باشگاهی هزینه های میلیاردی صورت می گیرد،اما هنوز کسی در پی رفع و رجوع کمبودها و ایرادها نیست.
باشگاهها زمین تمرین مناسب در اختیار ندارند.
در تهران و مرکز فوتبال ایران ،مسابقات سرخابی ها در آزادی برگزار می شود.
ایراد نور ورزشگاه که هفته گذشته مشاهده شد و دهها نقصان در سکوها و محل استقرار تماشاگران و دستشویی ها و مسابقات بی تماشاگر نشان از نگاه غلط ما به فوتبال حرفه ای و‌موثر حکایت می کند.
نفت آبادان و‌ملوان بندرانزلی که دارای قدمت و پیشینه در فوتبال هستند،حالا در انتهای جدول جا خوش کرده و در چنبره مشکلات گرفتار شده اند.
نفت مسجد سلیمان هم با آن سابقه طولانی در مضیقه مالی قرار دارد و  هوادارانش را آزار می دهد.
هنوز در اجرای سیستم وی ای آر قدمی برنداشته و همه هفته داوران را به قربانگاه می بریم  و غائله درست می کنیم.
به لحاظ بار فنی و کیفی هم نشانی از فوتبال حرفه ای و روبه جلو نمی بینیم.
اغلب تیمها به بازیکنان پا به سن گذاشته دل سپرده و نفرات خارجی هم چیزی به فوتبال ما اضافه نکرده اند.
در بعضی از مواقع هم زمان بیهوده سپری شده و هم  پول بیت المال را به یغما برده اند.
شیخ دیاباته نمونه عینی از اقدامات نسنجیده است.
فردا هفته نهم لیگ برگزار می شود و این بازیکن پا به سن گذاشته به دلیل آسیب دیدگی فرصت بازی نیافته است.
تیمهای ما به دلیل نداشتن شرایط حرفه ای از لیگ آسیا محروم می شوند،اما مسئولان برای  جبران‌آن و جلب رضایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قدمی برنمی دارند.
با این تفاسیر از برگزاری لیگ چه چیزی عاید فوتبال می شود ؟
لیگی که بار کیفی ندارد یقینا در مسیر تقویت تیم‌ملی نیست و باید در نحوه اجرای آن و هدایت تیمهای باشگاهی تغییراتی اساسی صورت گیرد

حسین علی اسماعیلی