پنجشنبه نهم فروردین ماه
خبری از بررسی حذف ایران نیست

دستور جلسه فردای FIFA

🔹برخی رسانه‌های مختلف جهان اخبار و گزارش‌هایی درباره احتمال حذف تیم ملی ایران از جام جهانی و لزوم رخ دادن این اتفاق منتشر کرده‌اند.


🔹تازه‌ترین نمونه آن خبری بوده که سایت ایتالیایی کالچو مرکاتو دیروز) به نقل از یک خبرنگار ایتالیایی به نام جولیو مولا منتشر کرده است. این سایت نوشته که به واسطه منابع نزدیک به فیفا مطلع شده که بحث حذف تیم ملی ایران از جام جهانی ٢٠٢٢ قرار است در جلسه امروز (شنبه) شورای فیفا مطرح شود و در این صورت ممکن است ایتالیا با کسب سهمیه آزاد به جام جهانی راه پیدا کند که البته احتمال آن ضعیف است.

🔹دستور جلسه فیفا برای جلسه فردا در سایت این فدراسیون قرار گرفته و در آن موردی مبنی بر بررسی حذف تیم ملی ایران یا هر گونه تغییر دیگری در تیم‌های حاضر در جام جهانی دیده نمی‌شود.

🔹تصویب طرح‌های ارائه شده در جلسات قبلی شورای فیفا از ماه‌های آوریل تا آگوست شامل ارائه آخرین جزئیات درباره جلسه هیات قانون‌گذاری فوتبال (IFAB) در مورخ ١٣ ژوئن ٢٠٢٢، ارائه گزارش کمیته‌های مختلف فیفا شامل کمیته‌های مالی، توسعه، برگزاری تورنمنت‌های فیفا، تعیین میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی سال ٢٠٢٣، بروزرسانی برنامه پیشبردی فیفا، بررسی و اصلاح برخی از قوانین انضباطی، نقل و انتقال بازیکنان و در نهایت آخرین بروزسانی‌ها درباره آماده‌سازی جام جهانی ٢٠٢٢ دستور جلسه  این نهاد را تشکیل می‌دهد.