پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

تیم ملی نیازمند حمایت بیشتری است

برخی مسائل جاری و ملاحظات سیاسی و اختلاف نظرهای مدیریتی در کشور نباید ورزش به ویژه فوتبال را تحت تاثیر قرار دهد.

در روزهای گذشته کشتی گیران فرنگی و آزادکار ما در رقابت‌های امید جهان افتخار آفریدند و حالا باید با تمام وجود از تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی حمایت کنیم.

مباحث انتقادی به نوع و شکل مدیریت اجرایی کشور را باید در جای خود پی گرفت و با سامان دادن به اقتصاد و اداره معیشت مردم کارها را پیش برد.ورزش و به ویژه فوتبال در آستانه بازی‌های جام جهانی نباید گرفتار ملاحظات سیاسی و برخی عقاید فردی و گروهی شود.فوتبال متعلق به هشتاد میلیون ایرانی است.پیر و جوان در انتظار درخشش جوان های ملی پوش ایرانی هستند.در روسیه به عینه دیدیم که چگونه خیل هواداران ایرانی از چهار گوشه دنیا خود را به محل بازی‌های ایران رساندند و با تمام وجود حامی ملی پوشان کشورمان بودند.پیش از شروع بازی‌ها، هموطنان‌ما در میدان سرخ مسکو تجمعاتی زیبا داشتند و فرهنگ و ادب ناب ایرانی ها را در معرض دید همگان قرار دادند.

جلوه هایی ماندگار از این حضور پررنگ هواداران را در دو بازی با اسپانیا و پرتغال دیدیم و... حالا این حمایت و پشتیبانی باید در قطر تکرار و برای بازیکنان و کادر مربیان ما ملموس باشد. همانطور که طلیعه مطلب اشاره داشتم‌، نوع رفتارها و کنش های مسئولان در مواجهه با نارضایتی های مردمی در چند هفته گذشته را باید مهم شمرد و با محترم شمردن خواست مردم برای آن چاره جویی کرد. در این ارتباط نباید برخی نظرها و عقاید به ورزش لطمه وارد کند.

امروز فوتبال ما در معرض آزمونی جدی قرار دارد. فوتبال متعلق به طیف خاصی نیست باید با احترام به تمام عقاید و رفتارها حامی پوشان بود.

شنیده ایم با برگزاری هفته یازدهم لیگ برتر، اردوی اصلی تیم ملی آغاز و امور آماده سازی و بدنسازی بازیکنان پیگیری خواهد شد.

کی روش بسان بازی‌های روسیه در نظر دارد، آمادگی جسمانی بازیکنان را با تمرینات شبانه روزی ارتقا داده و با پیوستن لژیونرها امور تاکتیکی را پیش ببرد.

دیدار اولیه با انگلیس اگر چه سخت و دشوار خواهد بود،اما توانایی و ظرفیت بازیکنان کشورمان را نباید نادیده گرفت.در دیدار تدارکاتی با اروگوئه و سنگال جلوه ای از این توانایی را دیدیم.در قطر می توان در مصاف با انگلیس،ولز و آمریکا از این پتانسیل بالای بازیکنان بهره برد و به هدف رسید.امید که این بار هم بدرستی یار دوازدهم ملی پوشان باشیم و یکدل و یکصدا در پی نمایش دلپذیر و صعود به دور دوم باشیم که در دسترس است.

نویسنده: احمد میرزاییان