جمعه سی و یکم فروردین ماه
گفت و گو با قهرمان مچ اندازی جهان

کر: خوشحالم که طلا گرفتم

حدود بیست سال پیش که صحبت از راه اندازی تشکیلاتی به نام ورزش مچ اندازی در کشور به میان آمده بود همه با تعجب می پرسیدند مگر مچ اندازی هم مسابقه دارد؟ اما دیری نپایید که ورزش هایی مدرن مانند فوتبال دستی و مچ اندازی گستره ی زیادی را در بر گرفت تا جایی که یک جوان گلستانی قهرمان  و مدال آور مسابقات بین المللی شد.

عرفان کُر نخستین مدال آور مچ اندازی تاریخ ایران در مسابقات جهانی بیان کرد: سطح مسابقات جهانی بسیار بالا بود و تمامی حریفان مدعی کسب مدال بودند و همین موضوع کار را برای هر کسی سخت کرده بود. از همان ابتدا و در مسابقات کشوری هدف من کسب مدال در مسابقات جهانی بود
وى افزود: در نهایت خوشحال هستم که موفق شدم مدال طلا را کسب کنم و به عنوان قهرمانی دست پیدا کنم و توانستم به نخستین مچ انداز ایرانی تبدیل شوم که موفق به کسب مدال جهانی می شوم. این مدال را ابتدا به خانواده خودم و سپس به مردم شریف ایران تقدیم می کنم و امیدوارم توانسته باشم دل آنها را شاد کرده باشم.قهرمان جهان در مورد شرایط خود بیان کرد : من اهل سیمین شهر استان گلستان هستم. در این شهرستان همه مردم علاقه مند به مچ اندازی هستند تا جایی که در مراسم های جشن و شادی خود مسابقات مچ اندازی برگزار می شود. هر یک از این افراد می توانند در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان مدعی باشند اما به دلیل برخی مشکلات نمی توانند در مسابقات شرکت کنند.
کر در پایان افزود: جا دارد از زحمات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از جمله آقای نصیرزاده و همچنین عزیزان تشکر کنم. این مدال تاریخی حاصل حمایت های بی دریغ و تلاش آنها برای فراهم کردن شرایط مساعد برای ورزشکاران بود. امیدوار هستم در آینده نیز بتوانم با تکرار این مدال دل هم وطنان خود را شاد کنم.

گزارش: عباس اسماعیلی