پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

مهاجری اولتیماتوم گرفت و ماند

نفت مسجد سلیمان بعد از هفته ها ناکامی بار دیگر شکست سنگینی را اینبار مقابل تیم ذوب آهن پذیرفت تا حواشی این تیم بیش از پیش شود.

شاید با وجود اختلافاتی که در این تیم وجود داشت بر این باور بودیم که مهاجری را به سرعت از سمتش برکنار می کنند اما تیم نفت مسجد سلیمان نه پول تسویه حساب و اخراج مهاجری را دارد و نه می تواند هزینه به خدمت گرفتن مربی جدیدی را تامین کند. از این رو با وجود تمام اختلافاتی که وجود دارد این مربی به کارش ادامه خواهد داد. در آخرین تصمیمی که در این خصوص در باشگاه نفت مسجد سلیمان گرفته شد مقرر شد مهاجری در یک ماه فرصت تعطیلات لیگ برتر، تیم را بازسازی و نقاط ضعف را برطرف کند. به این ترتیب بعد از جام جهانی و تا پایان نیم فصل اول مسابقات به او فرصت دادند که تیمش را برای تولدی دوباره احیا کند.

  از این رو همه مخالفان او باید از این پس به همکاری با مهاجری ادامه دهند و این تعطیلات پیش رو و اردوی آماده سازی را با این مربی بگذرانند. از سوی دیگر همانطور که در جریان مسابقات این تیم مشخص بود اتحادی در بین بازیکنان تیم نفت مسجد سلیمان وجود ندارد و حتی برخی عملکرد ها به شدت عجیب است. آنطور که شنیدیم چند دستگی عجیبی در این تیم بوجود آمده و حتی برخی بازیکنان مخالف ادامه همکاری با این مربی هستند.

 البته تلاش این بازیکنان و دریافت 5 گل به نتیجه نرسید و آنها مجبورند طی آخرین تصمیمی که مدیران این باشگاه گرفتند به کار با مهاجری ادامه دهند. هر چند مدیران باشگاه هم از حامیان مطلق این مربی نیستند و برخی از آنها به دلیل عدم بودجه لازم تن به ادامه کار با او دادند. در نتیجه در این یک ماه نیز می توان تغییرات احتمالی را پیش بینی کرد. از سوی دیگر رضا مهاجری این اتفاقات وعدم نتیجه گیری تیمش را به مشکلات مالی ربط می دهد و مدعی است اگر مسئولان کمی از نظر مالی تیم را ساپورت می کردند چه بسا اوضاع بهتر بود.

 وی حتی مشکلات مالی و عدم دریافتی بازیکنان را به همین چند دستگی موجود در تیمش ربط می دهد و معتقد است اگر علاوه بر 10 درصدی که به اعضای این تیم پرداخت شد بار دیگر بخشی هر چند کوچک به بازیکنان پول پرداخت می کنند اوضاع بهتر می شد.

با این حال فلسفه دیگری نیز در این باشگاه وجود دارد که هر چند غلط است اما به یک قانون نانوشته تبدیل شده است. مدیران این باشگاه نمی خواهند تیمشان نتیجه بگیرد، موفق باشد و در نیمه بالایی جدول باقی بماند چرا که با این روند پولی به دستشان نمی رسد.

برخی نزدیکان به باشگاه نفت مسجد سلیمان به ما گفتند که وقتی عملکرد تیم خوب است و همه راضی هستند مسئولان رده بالا دلیلی برای تقویت تیم و تزریق پول نمی بینند اما اگر حال تیم خوب نباشد و نتیجه نگیرد احساس خطر کرده و تیم را ساپورت مالی می کنند. از این رو طبیعی است که مدیران این باشگاه برای این که به پول برسند و بتوانند منابع مالی مورد نیاز باشگاه را تامین کنند ترجیح می دهند اوضاع تیمشان بحرانی باشد.

حال باید دید در این یک ماه با وجود نام مربیان بومی که به عنوان جانشینان مهاجری مطرح شده و لیدرهایی که مچنان این مربی را تهدید می کنند چه اتفاقاتی برای این تیم رخ خواهد داد.

نویسنده: نیلوفر مژدهی