جمعه سی و یکم فروردین ماه

علیزاده: مس را تنها نگذارند

باشگاه مس رفسنجان که امکانات بسیار خوبی را برای ورزش به وجود آورده است در تیمداری فوتبال و والیبال به مشکلاتی برخود کرده است که والیبال مسایل اش را برطرف کرد و حالا فوتبال منتظر مدیرعامل شرکت است.

علی علیزاده در مورد برنامه تیم مس رفسنجان در تعطیلات جاری لیگ برتر گفت: تعطیلات برای بازیکنان است و برای استراحت چند روزی به آنها مرخصی دادیم ولی خودمان همچنان مشغول کاریم و تعطیلات هیچ معنایی ندارد.

با این حال استراحت یک ماه پیش رو کمی بار مشکلات را کم می کند. امیدوارم تیم بعد از تعطیلات با قدرت بیشتری به مسابقات برگردد.
وی در مورد گلایه های اخیر محمد ربیعی از شرایط باشگاه مس رفسنجان گفت: ربیعی حقیقت را می گوید. مشکلات ما در ابتدای فصل به این شکل نبود. ما از ابتدای فصل توقع داشتیم مدیران صنایع مس همچون سالهای قبل در کنارمان باشند مراقب تیم باشند و حمایت کنند. در ظاهر هم همینطور بود اما گویا صنایع مس در همان مقطع به مشکلاتی برخورد کرد که حالا عواقبش به تیم ما هم رسیده است.

 این شرایط نه تنها برای تیم ما بلکه برای همه تیم های صنایع مس وجود دارد. نکته اما اینجاست که توقعی از باشگاه و تیم ما هست که بیش از تیم مس کرمان است. تیم مس کرمان برای ماندن می جنگد و حتی امیدوارم رتبه تک رقمی به دست آوردند. از تیم ما اما توقع دارند جزو 5 تیم اول جدول باشیم. با همین هدف هم بودجه ای بسته شد که متاسفانه به ما ندادند. بگر آن بودجه مدنظر را به تیم ما پرداخت می کردند می توانستیم جز بالای جدولی ها باشیم اما با تغییرات در بودجه اختصاصی کار سخت شد. البته این اظهارات به آن معنی نیست که در شرایط فعلی نمی توانیم جز تیم های بالای جدول باشیم اما کار سختی است و به شدت اذیت می شویم. نمی توانیم پول بازیکنان را به موقع پرداخت کنیم.،در حساب و کتاب مخارج باشگاه مشکل داریم و در کل در حسابرسی ها با کمبود رو به رو هستیم. به همین دلیل واقعا مشکل داریم و کار آزار دهنده شده است.معاون فنی باشگاه مس رفسنجان ادامه داد: در ابتدای فصل هم ما مشکلاتی داشتیم و در تهران برنامه های آماده سازی را انجام دادیم. وقتی جیبت خالی باشد هیچ کاری از دستمان برنمی آید. از این رو با توجه به شرایط منتظریم تا شاید صنایع مس ایران تمهیداتی بیندیشد و کمک کنند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. من به چاره اندیشی صنایع مس بسیار امیدوارم. با شناختی که از آقایان دارم می دانم که جلسه ای می گذارند و کاری برای این تیم انجام می دهند. حیف است تیمهای با شخصیتی که در استان ما وجود دارد با اتفاقات منفی رو به رو شوند.علیزاده به پرداختی این باشگاه به بازیکنان اشاره و تصریح کرد:تا این لحظه ما حدود 25 درصد به تیم بزرگسالان پول پرداخت کردیم اما به دیگر تیم ها هیچ پرداختی نداشتیم. در حالی که ما باشگاه هستیم و علاوه برتیم بزرگسالان تیمهای دیگری هم داریم که نیازمند حمایت باشگاه هستند.
وی نتایج اخیر این تیم را تحت تاثیر حواشی موجود دانست و تاکید کرد:متاسفانه تیم ما خوب بازی می کند و موقعیت های خوبی ایجاد می کند اما گل نمی زند. این را نه من که آمار می گوید. ما در موقعیت سازی جزو سه تیم برتر ایران هستیم اما چون نمی توانیم از این موقعیت ها استفاده کنیم ناکام می مانیم.متاسفانه حتی حضور شیمبا هم به کار ما نیامد و متاسفانه هنوز استفاده لازم از این بازیکن نشده است. با این حال باید نیمه پر لیوان را ببینیم. ما در این بازی ها فقط یک باخت داشتیم و با شناختی که از تیم این فصل پیدا کردم مطمئن هستم تیم بعد از تعطیلات تغییرات خوبی خواهد کرد. باید تلاش کنیم فشار از روی تیم برداشته شود بازیکنان به راحتی کارشان را انجام دهند.

تیم ما از نظر فنی هیچ مشکلی ندارد و فقط توپ ها به گل تبدیل نمی شود. این ایراد نیست. به 4 هفته ابتدای لیگ نگاه کنید. در این بازی ها ناداوری باعث شد نتوانیم برنده از زمین خارج شویم!معاون فنی ورزشی باشگاه مس رفسنجان ادامه داد:فصل قبل اکثر گل ها را منشا از روی نقطه پنالتی زد. آمار برنامه های تلویزیونی می گوید ناداوری در فصل جاری 8 امتیاز از ما گرفته است.این را نمی توان به حساب ایراد تیم ما گذاشت. کارشناسان این را می گویند. اگر از این 8 امتیاز 4 امتیازش را به ما می دادند تیممان حالا چهارم جدول بود. فکر کنید در کنار این مشکلات ، مشکلات مالی هم به ما فشار می آورد. شرایط واقعا آزار دهنده است. توقعی از تیم ما دارید که نشدنی است.از طرفی انگیزه ای برای رقابت وجود ندارد چرا که جام باشگاه های آسیا برگزار نمی شود. این تیم چه دوم شود چه هشتم هیچ فرقی نمی کند چرا که فقط دو تیم قهرمان به رقابتهای فصل بعد راه پیدا می کنند. در نتیجه انگیزه ای وجود ندارد. وقتی سهمیه ای وجود ندارد چه انگیزه ای می توانیم داشته باشیم. اگر هم سعی و تلاش می کنیم برای این است که جایگاهمان نسبت به فصل قبل ارتقا پیدا کند. این اتفاق قطعا رخ می دهد و شک نکنید.

گفت و گو: نیلوفر مژدهی