جمعه سی و یکم فروردین ماه
نشست خبری فدراسیون وزنه برداری مطرح شد

از یکتا جمالی تا نامزدی حسین رضازاده

 نشست خبری سجاد انوشیروانی در محل فدراسیون وزنه‌برداری برگزار شد و پیام از سیر تا پیاز این ورزش پرافتخار سخن به میان آمد از جمله نامزدی وی برای احراز ریاست فدراسیون.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: انوشیروانی سرپرست فدراسیون در مورد وضعیت تیم در مسابقات قهرمانی جهان بیان کرد: وزنه‌برداری رشته‌ای است که نتیجه گرفتن در آن زمانبر است اما من حرف سعید علی حسینی را تایید می‌کنم. در دو ماه نمی‌توان به نتیجه‌ای که می‌خواهیم دست پیدا کرد و نیاز به برنامه ریزی قوی است. باید سال گذشته برنامه‌ریزی قوی انجام می‌دادند و برای تیم پشتوانه قوی ساخته می‌شد. این مسائل نقاط ضعف است. ما از الان برای مسابقات سال آینده و المپیک پاریس برنامه ریزی می کنیم که اردوها به چه شکل باشد و از چه نسلی وارد تیم ملی شوند. من نمی خواهم به گذشته برگردم و از روزی که وارد فدراسیون شدیم تلاش کردیم اردوها را منظم برگزار کنیم و اردوی بانوان را همپای مردان برگزار کردیم.

انوشیروانی در مورد وضعیت سهراب مرادی و غیبتش در قهرمانی جهان گفت: او از مفاخر ورزش ایران است. جراحی که در آلمان داشت، ایراداتی داشت چند ماه پیش مجددا جراحی شد. ما پنج مرحله گزینشی داریم و این مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا گزینشی المپیک اصلی نیست و سهراب مرادی با توجه به پتانسیلی دارد می‌تواند به رکوردهایی برسد که سال آینده امتیازات لازم را برای کسب سهمیه المپیک کسب کند.

او در پاسخ به این پرسش که انتخابات فدراسیون قبل از انتخابات کنفدراسیون آسیا برگزار می‌شود یا نه؟ گفت: انتخابات در اختیار وزارت ورزش است و تصمیم گیری با وزیر است. حساسیت ها را انتقال داده‌ایم و ایامی که نیاز است انتخابات برگزار شود را اطلاع داده ایم تا با توجه رایزنی‌هایی که شده است، در انتخابات کنفدراسیون آسیا بتوانیم در حد انتظار حرکت کنیم و کرسی بگیریم. وزارت ورزش مصر است انتخابات در سریع ترین زمان ممکن برگزار شود. بلافاصله از یکی، دو روز آینده ثبت نام و انتخابات کمیسیون ها را آغاز می‌کنیم و شرایط را برای برگزاری انتخابات فدراسیون مهیا می‌کنیم.

سرپرست فدراسیون در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای برگرداندن نفراتی چون یکتا جمالی و پریسا جهانفکریان دارد؟ تاکید کرد: ارتباطاتی بود و به کمک ارگان های امنیتی تلاش هایی کردیم که برگردند اما تصمیم خود را گرفته‌اند و پاسخگو هم نیستند. وزارت ورزش و دستگاه‌های امنیتی در تلاش بودند که آنها را برگردانند اما به آن شکل پاسخگو نبودند. در بانوان قبل از اینکه زیرساخت‌ها فراهم شود، تیم ملی تشکیل شد و اقدام معکوس بود. هالتر وزنه برداری برای بانوان یا سالن مناسب نداریم و باید این مسائل را حل کنیم.

انوشیروانی در مورد بدهی های فدراسیون گفت: در مجموعه‌ای که ۷۰ درصد آن دست ما نیست ۴ و نیم میلیارد تومان به شرکت توسعه و تجهیز بدهکاریم و شرکت توسعه و تجهیز قرارداد را با ما تمدید نمی‌کند و اینکه ما جایی نشسته‌ایم که قرارداد نداریم، مسئولیت دارد. مالیات حقوق ها هم پرداخت نشده بود که شامل جریمه شده بود. بزرگترین بدهی ما فقر استان ها است و سالن های نامناسب دارند. ما جلسه ای با سازمان برنامه ریزی و بودجه داریم تا در کوچکترین زمان ممکن از بحران ها عبور کنیم. اگر از بحران ها عبور نکنیم، حال وزنه‌برداری همین طور خواهد ماند.

سرپرست فدراسیون در مورد نتایج آسیایی گفت: ما در مسابقات آسیایی از کیفیت رکوردها راضی نیستیم اما فعلا همین را داریم اما تلاش می‌کنیم روز به روز بهتر شویم.

انوشیروانی از ساخت کمپ دوم خبر داد و گفت: یکی از برنامه های ما احداث کمپ دوم است و در مجلس رایزنی می‌کنیم تا بودجه بگیریم. توافقات اولیه بحث زمین را گرفته‌ایم. این هدف را داریم خودمان را از مکان هایی که آنجا اردو تشکیل دهیم، خود را غنی کنیم.

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که از رضازاده در انتخابات کنفدراسیون آسیا حمایت می‌کند؟ گفت: ما وظیفه داریم از حسین رضازاده حمایت کنیم و اسم‌ او را برای انتخابات رد خواهیم کرد. رایزنی هایی برای کسب کرسی داشتیم اما تاکید دارند انتخابات ایران حتما برگزار شود.