جمعه دهم فروردین ماه
سایت یوفا اعلام کرد

طارمی بالاتر از نیمار...

وب سایت یوفا در بررسی بازیکنان شرکت کننده در لیگ قهرمانان اروپا بر اساس معیار هایی که تعیین کرده است نگاهی ویژه به ستاره فوتبال ایران داشته که خواندن آن به حد برای همه ورزش دوستان و ورزشکاران کشورمان تا حد غرور آمیزی جالب خواهد بود.

به گزارش البرز ورزشی: وب سایت یوفا و بخش لیگ قهرمانان اروپا، بخشی تحت عنوان عملکرد بازیکنان یا FedEx Performance Zone  را دارد که نمایش‌های بازیکنان در سراسر لیگ قهرمانان اروپا ردیابی می‌شوند و داده‌ها به یک الگوریتم ویژه طراحی‌شده برای ایجاد رتبه‌بندی بر اساس عملکرد وارد می‌شوند.

شاید سوالاتی درباره اینکه منطقه عملکرد     FedEx  چگونه کار می کند، مطرح شود.

ورزش سه نوشت:  در این خصوص باید گفت که این الگوریتم صرفاً نمایش‌های بازیکنان را ترسیم می‌کند و نشان نمی‌دهد که یک بازیکن بهتر از دیگری است. به هر بازیکن یک موقعیت اولیه در زمین اختصاص داده می شود، جایی که انتظار می رود اکثر اوقات در آن منطقه بازی کنند. دسته بندی ها دروازه بان، مدافع، هافبک و مهاجم است.

امتیاز برای برخی از اقدامات، مانند گل، پاس گل و بازیابی توپ، برای همه بازیکنان یکسان است، اما سایر داده ها بسته به موقعیت خاص هر بازیکن در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، کلین شیت، تکل های موفق و تلاش های مسدود شده، آمار کلیدی برای بازیکنان دفاعی محسوب می شود، در حالی که شوت ها و پاس های کامل، معیارهای مهمی برای هافبک ها و مهاجمان هستند.