پنجشنبه نهم فروردین ماه

استقلال یا نساجی کدامیک به جام می رسند؟

سرانجام استقلال و نساجی رضایت دادند تا فینال سوپر جام در کرمان برگزار شود.

این بازی که قرار بود قبل از لیگ برگزار شود. به دلیل تداخل برنامه به جای نیم فصل در تعطیلات قبل از جام جهانی برگزار می شود.

استقلال با ساپینتو به دنبال جام است، زیرا مربی پرتغالی در بدو ورودش به تیم آبی پوشان قول شکار چهار جام را داده بود اکنون اولین جام پیش روی قرار گرفته است.

ساپینتو به دنبال چیدمان یک تیم تهاجمی است، هرچند که در خط حمله اش مهاجم شش دانگ و گلزن که نیش دار باشد دیده نمی شود. اما نساجی که زخم شکست هفته قبل را در برابر آلومینیوم را بر تن دارد، از شکار جام غافل نیست.

در اندیشه هر دو مربی قرار گرفتن بر سکوی قهرمانی قرار دارد، اما نساجی بر خلاف استقلال فوتبال سرعتی و انتقال توپ در زمان اندک را دستور کار دارد. این تاکتیک می تواند برای استقلال که در ساختار دفاعی اش با مدافعان کند و کم تحرک مواجه است، در دسرساز  شود.

ساپینتو به این نکته آگاهی دارد و احتمال آنکه لایه دوم را مقابل مدافعان خود و با بازیکنان پر تعداد در خط میانی تشکیل دهد فراوان است.

اما مطهری که از مربیان جوان و خوشفکر به حساب می آید به خوبی می داند چگونه برای از کار انداختن راه های نفوذی، موتور تیم استقلال که حرکت از کانال های کناری و ارسال توپ های بلند را در دستور کار دارد مسدود سازد. 

باید تا پایان این دیدار حساس صبر پیشه کرد تا مشخص شود، ساپینتو به جام خواهد رسید یا مطهری به همراه نساجی جام را بالای سر خواهد برد.

نویسنده: اکبر عزیزی