پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
انزلی باز هم بارانی است

 بازی ملوان فولاد باز هم لغو می شود؟

با توجه به شدت بارندگی در انزلی شاید بازی تیم های ملوان و فولاد که قبلا یک بار لغو شده بود بار دیگر کنسل شود.

بارش باران در شهر انزلی باز هم ممکن است بازی تیم ملوان مقابل فولاد را به تعویق بیندازد. هفته ششم رقابتهای لیگ برتر در انزلی به دلیل باراش شدیدی باران و نامناسب تشخیص دادن زمین ورزشگاه سن سیروس لغو شد و حتی برای تکرار این بازی در 24 ساعت بعد هم منتظر نمانده، تیم فولاد را به اهواز فرستادند.

در همان زمان مسئولان باشگاه ملوان به لغو بازی اعتراض کردند و حتی پژمان نوری مدیرعامل این باشگاه مدعی شد آماده میزبانی هستند و لغو این بازی برایشان عجیب بوده است. سازمان لیگ اما که به این استادیوم مجوز برگزاری بازی داده بود به هیچ صراطی مستقیم نشد تا بازی لغو شد.

حال در آستانه نیم فصل مسابقات و در حالی که لیگ برتر یک فصل تعطیل است این بازی عقب افتاده قرار است امروز برگزار شود. در حالی که هوای انزلیبار دیگر و متنایب با فصل به شدت بارانی است و حتی به گفته شاهدان از نظر بارندگی به مراتب بدتر از آن روزی است که بازی را لغو کردند. حال این سوال پیش می آید که آیا بار دیگر این بازی لغو خواهد شد؟فولادی ها که برای بار دوم زحمت سفر به انزلی را به جان خریدند قرار است بار دیگر این شهر را ترک کرده و بازی باز هم به زمان دیگری موکول می شود یا این بار بدون توجه به کیفیت زمین، سلامت بازیکنان و کیفیت بازی قرار است تحت هر شرایطی بازی را برگزار کنند؟

محمد علوی، مدیرتیم فولاد در این مورد به ما گفت: بارندگی شدید است.

 به هر حال ما در ورزشگاه حاضر می شویم و مسئولان برگزاری بازی به کمک داور در مورد امکان برگزاری نظر می دهند.

 تنها سوال من این است که آیا ما موظف به برگزاری بازی تحت هر شرایطی هستیم؟

 قرار است از فوتبال زیبا و با کیفیت لذت ببریم یا قرار است همچون افرادی که موظف به انجام کاری هستند فقط بازی را برگزار کنیم بی آنکه به کیفیت بازی اهمیت داده یا سلامت بازیکنان را در اولویت قرار دهیم. من نمی دانم آیا اینبار هم بارندگی زمین را تحت تاثیر داده است یا نه اما می دانم که بارندگی بسیار زیاد است .
بدون شک این بازی چالش دوباره ای برای سازمان لیگ خواهد بود چرا که در صورت لغو مجدد فرصت طلایی برگزاری این بازی عقب افتاده را بار دیگر از دست خواهد داد. از طرفی اگر بازی را برگزار کنند به نوعی به شایعاتی که در زمان قبلی لغو این بازی پچیده بود دامن زده و خود را در مضن اتهام قرار می دهد. بار قبل شایعه شد بود زمین چندان هم بی کیفیت نبود و فدراسیون فوتبال برای این که نکونام و باشگاه فولاد را به دلیل عدم همکاری با تیم ملی تحت فشار قرار دهد بازی را لغو کرده است که البته در همان زمان باشگاه فولاد واکنشی به این موضوع نشان نداد اما از گفته عوامل این تیم چنین بر می آمد که به دلیل حفظ سلامت بازیکنان راضی به برگزاری بازی در زمین نا مناسب انزلی نبودند.

نویسنده: نیلوفر مژدهی