سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
سوپر جام آبی..

ساز قهرمانی استقلال بی صدا کوک شد!

تیم استقلال در حالی به مقام قهرمانی در سوپرجام دست یافت که این بازی برای آبی ها اهمیت بسیار زیادی داشت زیرا باشگاه استقلال این افتخار را در کلکسیون خود کم داشت و با این قهرمانی پرافتخارترین باشگاه کشور لقب گرفت.

استقلالی ها پیش از این دیدار بارها به این موضوع اشاره کردند که پس از قهرمانی در لیگ فصل گذشته به سوپرجام می اندیشند و قصد دارند به این مهم دست پیدا کنند. برای علی فتح الله زاده مدیریت جدید استقلال این جام بسیار ارزشمند است زیرا وی پس از سالها بازگشت به جمع آبی ها و درست در بدو ورود به این افتخار دست یافت و این موضوع برای وی ارزشمند است. از طرفی ساپینتو نیز شرایطی مشابه مدیریت جدید استقلال دارد این مربی که به فاصله چند ماه بعد از حضورش در لیگ ایران با استقلال قهرمان شد حالا این افتخار را با استقلال در اختیار دارد و در انتظار جام های بعدی است.

روزبه چشمی و حسین حسینی نیز به عنوان دو بازیکن قدیمی استقلال در این بازی رکوردشکنی کردند. این دو بازیکن پس از این دیدار و کسب سوپرجام به بازیکنانی در استقلال تبدیل شدند که هر سه جام را با این تیم کسب کردند و به نوعی رکورددار هستند. از طرفی این دیدار می توانست زودتر و در اوج مسابقات برگزار شود تا تب و تاب بیشتری برای هواداران ایجاد کند اما زمان نامناسب برگزاری این دیدار در هیجانش تاثیرگذار بود و در این برحه از زمان نتوانست هیجان فوتبالی ها را برانگیزد اما استقلالی ها پس از بازگشت فتح الله زاده و حضور ساپینتو به عنوان سرمربی جدید استقلال به این مهم نیاز داشتند.استقلال پیش از این دیدار در خط حمله اما شرایط خوبی نداشت، مهاجمان این تیم مدتها دور از شرایط ایده آل بودند اما ارسلان مطهری در این بازی شرایط را برای خط حمله استقلال تغییر داد.این بازیکن که اول فصل با اصرار خود در استقلال ماند مدتها نیمکت نشینی را به جدایی از استقلال ترجیح داد و ماند و جنگید تا دقیقا در زمانی که باید ساپینتو را متقاعد به حضور در میدان کند و گل قهرمانی تیمش را بدون کوک سازش به ثمر برساند!

این بازیکن که پس از گلزنی اشک ریخت بغض چندماهه اش را خالی کرد تا ثابت کند برای جنگیدن در استقلال انگیزه های فراوان دارد و هیچ گاه از تلاش شانه خالی نمی کند.او که قهرمان استقلال در این دیدار لقب گرفت برای ماندن در استقلال نظر مثبت ساپینتو را جلب کرد تا برای نیم فصل دوم با شرایط متفاوت و بهتری مواجه شود.آبی ها اما پس از این قهرمانی برای دبل در لیگ تلاش می کنند و اینکه بتوانند مجوز حضور در آسیا را کسب کنند و در این میان قهرمانی در سوپرجام شرایط را برای استقلالی ها مهیا کرد تا با انگیزه ای دوچندان پیش بروند.قهرمانی که در نهایت سکوت به آبی ها رسید و بازیکنان و اعضای تیم حتی

کوچک ترین خوشحالی انجام ندادند و این قهرمانی را به مردمی تقدیم کردند که این روزها حال خوشی ندارند.

نویسنده: سوده رحمانوند