شنبه یکم اردیبهشت ماه

ابهام در وضعیت نکونام

مدیران باشگاه فولاد علاقه ای به برکناری جواد نکونام از خود نشان نمی دهند در حالی که شدت انتقادها به این مربی به دلیل نتایج ضعیف اخیر بالا گرفته است.

باشگاه فولاد در بلاتکلیفی کامل به سر می برد. در شرایطی که جلسه بین گرشاسبی و جواد نکونام خوب پیش رفته بود و به نظر می رسد موضوع تیم ملی منتفی شده است ناگهان شکست سنگین تیم فولاد در بازی عقب افتاده با ملوان همه معادلات را بهم زد تا باز هم ادامه همکاری جواد نکونام با باشگاه فولاد با واکنش های تندی رو به رو شود. بسایر از دوستداران اینتیم و برخی منتقدین حتی پا را فراتر از اعتراض گذاشته در واکنش به نتایج ضعیف تیم فولاد خواهان توجه و نظارت اداره کل ورزش خوزستان شدند. به تیم فولاد شدند.

تیم فولاد که در فصل جاری یکی از پر هزینه ترین تیم ها در فصل نقل و انتقالات بود و پا به پای دیگر تیم های بالای جدولی بازیکن گرفت و هزینه کرد در جدول رده بندی هم سطح آنها نبوده و حتی تا رده دهم جدول رده بندی نزول کرده است. همین موضوع با توجه به حواشی که اخیرا این مربی با تیم ملی و فدراسیون فوتبال داشت مزید بر علت شد تا شایعات زیادی پیرامون عمدی بودن احتمال نتایج ضعیف این تیم رقم بخورد. به این ترتیب با توجه به این که نتایج این تیم به هیچ وجه قابل توجیح نیست این سوال بوجود آمده که چرا گرشاسبی از او حمایت می کند. یکی از عمده دلایل گرشاسبی قرار داد بالا و سنگین نکونام و کادر فنی اوست.  به طوری که باشگاه فولاد ترجیح می دهد نکونام استعفا داده و طی مبلغی توافقی از این تیم جدا شود. از این رو اقدام به اخراج او نمی کنند. از طرفی تیم را نکونام بسته و چون فولاد جام باشگاه های آسیا را در پیش دارد ریسک تغییر مربی نا آشنا با این تیم را به جان نمی خرد و ترجیح می دهند همچنان وی هدایت تیمی که خودش بسته را بر عهده داشته باشد. از طرفی در صورت جدایی نکونام او به تیم ملی رفته و چیزی را از دست نمی دهد در حالی که باشگاه فولاد با چالش مربی جدید و تغییر و تحولات میان فصل رو به رو می شود که در نوع خود مشکل ساز است. از این رو گرشاسبی ترجیح می دهد فعلا نکونام را در کنار خود نگه دارد تا در صورت امکان بیشترین بهره را از این عدم تغییر ببرد. با این حال در صورتی که مسئولان ورزش استان با توجه به تعداد بالای نارضایتی ها از این مربی اقدام به تغییر کرده یا خواهان تغییر در شرایط تیم این شهر را داشته باشند ممکن است مسئولان باشگاه واکنش نشان داده و در جهت خواست جمعی خوزستانی ها تغییراتی را در این تیم بوجود بیاورند. ز طرفی جواد نکونام در حرفه ای ترین حالت ممکن تا کنون هیچ اشاره ای به وضع موجود نکرده و همچنان به کارش در تیم فولاد ادامه می دهد. تمرینات تیم فولاد فعلا تعطیل و بازیکنان در استراحت به سر می برند . بهاین ترتیب با شروع مجدد تمرینات، مشخص می شود برنامه این تیم برای ادامه همکاری با نکونام چیست؟

نویسنده: نیلوفر مژدهی