پنجشنبه نهم فروردین ماه

طلای عاشورزاده در اسلام آباد

چهارمین دوره رقابت‌های تکواندو آزاد آسیا با حضور 536 شرکت‌کننده از دهم آبان آغاز شده است و تا 13 آبان ماه به میزبانی کشور پاکستان در اسلام‌آباد ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: در روز دوم این مسابقات تیم اعزامی کشورمان‌ دو نماینده داشت که فرزان عاشورزاده به نشان طلا دست و حسن بشیری نقره گرفت.

در وزن 63- کیلوگرم، فرزان عاشورزاده در یک جدول 42 نفره، بعد از یک‌‌ دور استراحت، برابر محمد هوزیفا از پاکستان 2 بر صفر‌ پیروز شد و در دور یک هشتم نهایی مقابل محمد فیضان نماینده دیگر کشور میزبان با همین نتیجه به برتری رسید

عاشورزاده در دور یک چهارم، احمد فرید سومین نماینده پاکستان را 2 بر صفر شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز با برتری 2 بر صفر مقابل الموالی زکی نماینده مصر راهی فینال شد. او در فینال برابر ذکریا قالی از امارات به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت‌

حسن بشیری در وزن 80- کیلوگرم با حضور 12 شرکت‌کننده، در دور نخست محمد عبدالله از پاکستان را 2 بر صفر پشت سر گذاشت و برابر عباس محضر دیگر تکواندوکار کشور میزبان نیز 2 بر یک پیروز و راهی نیمه نهایی شد. بشیری در این مرحله حیدر نماینده پاکستان را 2 بر صفر شکست داد و در فینال برابر علیرضا علیاری نماینده استان البرز نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره بسنده کرد‌.

امروز (جمعه - 13 آبان ماه) در روز پایانی مسابقات، آرمین هادی‌پور در وزن 58- کیلوگرم و محمدصادق دهقانی در وزن 68- کیلوگرم با رقبا مبارزه خواهند کرد.

در روز اول رقابت‌ها نیز دانیال بزرگی در وزن 74- کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود

هدایت تیم ملی تکواندو در این رویداد برعهده مجید افلاکی است و جلال خدامی به‌عنوان مربی وی را همراهی می‌کند. همچنین تورج خوشروزی سرپرست تیم اعزامی به پاکستان است.