پنجشنبه نهم فروردین ماه
گفت و گوی روزنامه العرب با سفیر ایران در قطر

دهقانی: 30 هزار ایرانی در دوحه تیم ملی را حمایت می کنند.

حمید دهقانی سفیر ورزش دوست ایران در دوحه قطر از بابت میزبانی این کشور در جام جهانی فوتبال نظر خوشبینانه ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: وی در گفت و گو با روزنامه العرب چاپ دوحه گفت: خرسند هستیم که برای نخستین بار جام جهانی در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود.

قطر می‌تواند یک پیام مهم را به جهان بدهد و آن اینکه کشورهای این منطقه هم می توانند به بهترین شکل میزبانی یک رقابت بزرگ را برعهده بگیرند.

تجهیزات و امکانات قطر خاص است و امیدوار هستیم که این جام جهانی بهتر از دوره های قبل باشد می‌خواهیم این پیام را به جهان بدهیم که کشورهای کوچک در خاورمیانه هم توانایی برگزاری رقابتی بزرگ چون جام جهانی را دارد البته باید این را هم گفت که انگیزه و میل مسئولان قطری بالا است.

دکتر دهقانی افزود: که می‌دانید ایران نخستین تیم آسیایی بود که جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد و این قدرت فوتبال ایران را نشان می دهد. امیدوار هستیم که ایران تصویری افتخار آمیز از خود در جام جهانی نشان دهد.

گروه آسانی نداریم اما برای صعود تلاش می‌کنیم. من پیش بینی می‌کنم که به دور بعد صعود می‌کنیم.

ما پیروزی برابر آمریکا در سال ۱۹۹۸ را فراموش نخواهیم کرد. آن یک بازی خاص بود و امیدوار هستیم که دوباره این پیروزی تکرار شود.

سفیر ایران در قطر افزود: حدود ۳۰ هزار ایرانی در قطر حضور دارند و پیش بینی می‌کنیم که تعداد زیادی هم از خارج از قطر به این کشور بیایند. بله ما برنامه‌ها و فعالیت های برای هواداران خود داریم که در روزهای پیش رو اعلام می‌کنیم. ایرانی‌ها مدتها است که در قطر هستند و رابطه خوبی را با مردم قطر دارند. آنها آماده مشارکت در این رقابت هستند.