شنبه یکم اردیبهشت ماه

قانون عطف به ماسبق نمی شود!

رئیس سازمان لیگ بالاخره پذیرفت که قانون عطف به ماسبق نمی شود و شهداب یزد بازیکن برزیلی را قبل از آیین نامه جدید فدراسیون جذب کرده است اما به اعتقاد ما فدراسیون والیبال باید کیفیت بازیکنان را در نظر بگیرد نه پیشینه ملی آنها را... مثلا بازیکنی که در ترکیب تیم ملی مالدیو بازی می کند با بازیکن باشگاهی لهستان و برزیل و... قابل مقایسه نیست، مهم این است که کمیته ای که اشراف کامل بر بازیکنان مطرح جهان دارد در این مورد به باشگاه ها مشورت بدهد نه اینکه تحکم کند.

شهرام عظیمی رئیس رویدادهای فدراسیون والیبال، درخصوص جذب آرائوجو، بازیکن برزیلی توسط تیم والیبال شهداب و اینکه رزومه این بازیکن به دلیل عدم سابقه ملی کافی با آیین‌نامه پیشنهادی کمیته مسابقات تناقض دارد، گفت: جذب این بازیکن قبل از تدوین آیین نامه انجام شد. ضمن اینکه آیین نامه هم پیشنهادی است و باید در مجمع عمومی مورد تایید نهایی قرار بگیرد. اگر تا الان هم تیمی به بندهای آیین‌نامه عمل نکرده، ایراد چندانی ندارد چون آیین نامه پیشنهادی بوده و به تصویب اعضای مجمع نرسیده است. پس از تصویب اگر تخلفی برای ما اثبات شود قطعاً برخورد می‌کنیم.

در بند 27 بازیکنان خارجی آیین‌نامه سازمان لیگ آمده است: «هر باشگاه می‌تواند 2 بازیکن خارجی که عضو تیم ملی کشور متبوع باشد یا در 3 سال گذشته عضو بوده باشد، طبق مقررات نقل‌و‌انتقال فدراسیون بین‌المللی والیبال به استخدام درآورد. تمام باشگاه‌ها به منظور جذب بازیکنان خارجی از طریق دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها جهت صدور روادید و ویزا می‌بایست اقدام نمایند.»

رئیس کمیته مسابقات و رویدادهای فدراسیون والیبال درمورد اینکه آیا امکان دارد اگر این بند خاص از آیین نامه حذف شود یا خیر، گفت: هر نظری که اعضای مجمع بدهند اجرا خواهد شد و پس از تصویب هم برای هم لازم‌الاجرا است. همه جامعه والیبال مکلف به اجرای آیین‌نامه مصوب خواهند بود. من تعصبی روی هیچکدام از بندهای پیشنهادی ندارم و معتقدم که مجمع عمومی بالاترین جمعی است که باید درمورد والیبال تصمیم‌گیری کند.