شنبه یکم اردیبهشت ماه

پرورش اندام و طلاهای پرشمار در اسپانیا

مردان مقتدر تیم ملی بدنسازی پرورش اندام ایران همچنان در آن سوی مرزها می درخشند و در سانتاسوسانا اسپانیا طلا و نقره ضرب می کنند این مسابقات هرچند فردا هم ادامه دارد اما ثابت کرده است توجه بیشتر به ورزش پرورش اندام می تواند بازخوردهای بین مللی فراوان داشته باشد.

به هر روی مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان 2022 در حالی از 11 لغایت 16 آبان ماه به میزبانی شهر سانتاسوسانا اسپانیا برگزار می شود که تیم ملی کشورمان با ترکیب کامل در این رویداد حضور دارد.

در دومین روز رقابت های جهانی 2022 اسپانیا 10 ملی پوش ایرانی در رشته بیلدینگ پیشکسوتان، فیت مدل و فیزیک به مصاف حریفان خود رفتند.

در دسته 70 کیلوگرم بیلدینگ پیشکسوتان اکبر شیرخانی در رقابت با سایر حریفان خود موفق شد به عنوان قهرمانی دست پیدا کند تا صاحب گردن آویز طلا شود.

در دسته اول فيزيك رضا حجارى موفق به صعود به فينال نشد. 

در دسته دوم فیزیک تقی رضایی در حالی برابر سایر حریفان به رقابت پرداخت که در پایان موفق شد به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند و به مدال نقره برسد.

در دسته سوم فیزیک نیز فرید علیمردانی موفق شد از عنوان قهرمانی سال گذشته خود دفاع کند و بالاتر از سایر حریفان در رده نخست قرار گیرد و به عنوان قهرمانی دست پیدا کند تا بدین ترتیب پنجمین مدال طلای کاروان امام رضا (ع) را تصاحب کند.

در دسته چهارم نیز ایوب بسامی بعد از رقابت با حریفان موفق شد به مقام قهرمانی دست پیدا کند تا صاحب گردن آویزن خوش رنگ طلا شود.

در دسته پنجم فيزيك حسين آرامى و محسن پيرى در جمع فيناليست ها قرار نگرفتند.

در دسته ششم فيزيك محسن مهدوى پويا نتوانست به فينال راه پيدا كند.  

در فیت مدل نیز آرش خسروی موفق شد به مدال طلا و عنوان قهرمانی دست پیدا کند و مهدی ماهانی دیگر نماینده  کشورمان نیز صاحب مدال نقره شد.

گزارش : عباس اسماعیلی