چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
از نگاهی دیگر

شکست قهرمان جهان با جوانان فرنگی کار

در جام جهانی کشتی فرنگی که امروز به پایان می رسد، پنج تیم برتر مسابقات جهانی صربستان و یک تیم منتخب متشکل از قهرمانانی که روی سکوی جهانی ایستادند.

اما در تیم های شرکت کننده در جام جهانی جای نگرفتند ترکیه قهرمان جهان ایران تیم چهارم و قرقیزستان پنجم جهان در یک گروه و آذربایجان تیم دوم جهان صربستان تیم سوم جهان و تیم منتخب دنیا در گروهی دیگر مسابقه دادند.

 ما در گروه خود با ترکیه پیکار کردیم که در ترکیب آن پنج عنوان دار جهانی کشتی گرفتند ولی تیم فرنگی ایران با تغییرات 80 درصدی دست به جوان گرایی زد و در نبود هادی ساروی برادران گرایی و... ترکیه را شکست داد و بعدظهر همان روز قرقیزستان را مغلوب ساخت و این نشان می دهد که دکتر حسن رنگرز با جوان ها  هم مانند مسابقات امید های دنیا عملکردی درخورد تحسین دارد رنگرز در این مدت کم تیم را از نظر همدلی و آمادگی های روحی و روانی عالی ارنج کرده است.

باید این مربی با دانش را مورد حمایت قرار داد نگاهی به نمایش دانیال سهرابی، ایمان محمدی و دادمرز موید راهبری ارزشمند حسن رنگرز است در جمع کشتی گیران درخشان ما محمدرضا رستمی از داراب فارس موفق شد نفر سوم جهان را شکست داد تا یک پدیده تلقی شود.

کشتی گیران ما امشب با میزبان مسابقات یعنی جمهوری آذربایجان مسابقه دهند بدون تردید اگر مسابقه در کشوری بی طرف برگزار می شد شکست آذربایجان حتمی بود اما با توجه به اعمال نفوذ هایی که به طور معمول مسوولان این کشور در امور داوری و سایر مسایل می کنند کار تیم جوان ایران دشوار خواهد بود.

نویسنده: هادی عامل