پنجشنبه نهم فروردین ماه
دستاورد ملی پوشان پروش اندام ایران

یک چمدان مدال در اسپانیا...

بدنسازان ایرانی که در مسابقات جهانی اسپانیا شرکت کرده اند همچنان مدال درو می کنند و در سومین روز رقابت های جهانی 2022 اسپانیا 11  ملی پوش ایرانی در رشته بیلدینگ و ماسکولار  به مصاف حریفان خود رفتند که اگر این روند ادامه پیدا کند به نظر می رسد که ملی پوشان ما با یک چمدان طلا و برنز و نقره به کشور باز گردند.

دیروز در رشته ماسکولار مازیار کیانی تنها نماینده کاروان امام رضا (ع) در این مسابقات بود که در رقابت با حریفان موفق شد صاحب مدال برنز شود.

در رشته بادی بلیدینگ در دسته 65 کیلوگرم مسلم صحتی موفق در رتبه سوم قرار گیرد تا صاحب نشان برنز شود.

اکبر شیرخانی نیز در دسته 70 کیلوگرم نیز با قرار گرفتن در رتبه سوم صاحب مدال برنز شد.

محمد مفتخر در دسته 75 کیلوگرم نیز بعد از رقابت با حریفان خود موفق به کسب عنوان قهرمانی شد تا نخستین مدال طلاى کاروان ایران در روز سوم را به ارمغان بیاورد.

در دسته 80 کیلوگرم تیم ملی پرورش اندام ایران صاحب دو نماینده بود که صادق احمدی صاحب مدال برنز شد و فرشاد گنجی همچون سال گذشته موفق شد به نشان خوش رنگ طلا برسد و عنوان قهرمانی این دسته را تصاحب کند.

عزیز معرفى نیز در پایان رقابت ها در دسته 85 کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی رسید و صاحب مدال نقره شد.

در دسته 90 کیلوگرم ابراهیم ارزشمند که سال گذشته موفق شده بود صاحب مدال طلا شود بار دیگر این عنوان خود را تکرار کرد تا سومین مدال طلای جهانی خود را به ارمغان بیاورد.

مهدی ارزشمند کاپیتان تیم ملی ایران در دسته 95 كيلو نیز در حالی موفق شد صاحب عنوان قهرمانی و مدال طلا شود که این ملی پوش موفق شد برای پنجمین بار به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کند و از این حیث رکوردار شود.

در دسته 100 کیلوگرم نیز تیم ملی پرورش اندام ایران با دو نماینده حضور داشت که امیرخاکیان در پایان رقابت های این دسته موفق به کسب مدال نقره و عنوان نائب قهرمانی شد و بابک ارزشمند نیز در جایگاه چهارم ایستاد.

از فردا در روز چهارم رقابت های قهرمانی جهان ملی پوشان کشورمان در رشته فیزیک کلاسیک به مصاف حریفان خود خواهند رفت. 

گزارش: عباس اسماعیلی