جمعه دهم فروردین ماه

فریاد شیران: با پیشکسوتان زندگی می کنیم

نادر فریاد شیران ملی پوش و مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران چند سالی است که در جهت جمع آوری پیشکسوتان راه آهن اقدامات مثبتی را انجام داده است.

او نزدیک به هفت سال است که به صورت خود جوش این حرکت ارزشمند را با هزینه های شخصی انجام می دهد. البته اخیرا انشعابی در این دورهمی صورت گرفته که  فریاد شیران در این میان پیشکسوتان راه آهن اصیل را در اختیار گرفته تا در هفته چند روزی برای جویا شدن  احوال نیز دور هم جمع شوند. بسیاری از بزرگان فوتبال دیروز که دارای آوازه نیز بودند، اکنون با اقدام فریاد شیران در هفته دو تا سه روز در زمین فوتبال راه آهن یکدیگر را ملاقات می کنند. تا نشستن در کنج منزل را فراموش کنند. گفت و گویی در این ارتباط با  فریاد شیران انجام دادیم که می خوانید.

* نزدیک به هفت سال است که قدیمی های راه آهن دور هم جمع کرده ام تا فاصله ها از بین برود.

* از اینکه می بینم موی سپید های فوتبال، راه آهن های قدیم و اصیل که همگان استاد من هستند برای ساعاتی دور هم جمع می شویم و خاطرات خوش گذشته را مرور می کنیم لذت می برم.

* به خاطر علاقه و عشقم این کار را انجام می دهم. کار سختی است اما به لذتش می ارزد و اینکه جوانان دیروز و پیشکسوتان امروز از کنج منزل خارج می شوند، بزرگترین لذت است.

* دنیا محل گذر است، چرا در این چند صباح نباید در کنار هم باشیم. در این دورهمی که همه فوتبالی هستند، بحث فوتبال در الویت دوم و سوم قرار دارد.

* البته کار کم فقط جمع آوری پیشکسوتان فوتبالی نیست.

در سایر رشته ها از پیشکسوتان تقدیر می کنم.

* اکنون مدتی است تصمیم گرفته شده تا در تیم ما فقط

 قدیمی تر ها حضور داشته باشند، جوانترها در تیم دیگری قرار گرفته اند و این تفکیک باعث شده تا تیم ما به راه آهنی های اصیل تغییر نام دهد.

* بودجه ای برای این کار نداریم، توقعی هم از کسی نداریم.

هزینه دورهمی به صورت خودجوش صورت می گیرد که شامل سه نفر است. حتی صندوقی را دایر کردیم که می تواند در روزهای گرفتاری گوشه ای از گره ها را باز کند.

حرکت ما فقط به تهران خلاصه نمی شود ارتباط با پیشکسوتان فوتبال شهرستان ها برقرار است.

درواقع ما با پیشکسوتان فوتبال زندگی می کنیم.

گفت و گو: اکبر عزیزی