پنجشنبه نهم فروردین ماه

چرا مارکار به جای نکونام؟

بعد از آنکه مشخص شد جواد نکونام به تیم ملی نمی پیوندد، مدیران فدراسیون فوتبال مارکار آقاجانیان را به کی روش پیشنهاد دادند تا وی دستیار ایرانی کنار تیم ملی باشد.

البته کی روش هنوز هیچ واکنشی در این رابطه نشان نداده است اما سوال این است که چرا نکونام همکاری با کی روش را در تیم ملی نپذیرفت و حتی عنوان کرده اگر قرار است در تیم ملی باشم، فقط در نقش سر مربی خواهم آمد.

نکونام بی جهت چنین پیشنهادی را ارائه نداده است چون به خصوصیات کی روش کاملا آگاهی دارد و می داند که کی روش به دستیارانی اعتقاد دارد که وظیفه آنها بچسبد به نیمکت تیم ملی و اجازه دخالت در امور فنی را ندارند. چیزی که نکونام آن را قبول نداشت و هرگز به کی روش نزدیک نشد. نکونام نمی تواند فقط تماشاگر بازی آنم از روی نیمکت باشد. او صاحب سبک است و می تواند نکات فنی خود را در جهت بهبود تیم به بازیکنان انتقال دهد و می دانیم که هم کی روش تاب تحمل ندارد اما مارکار آقاجانیان که سابقه همکاری با کی روش را دارد. به راحتی می تواند با کی روش کنار بیاید، زیرا او به راحتی می پذیرد که در امور فنی دخالت نداشته و راحت تر از همه تماشاگری بر روی نمیکت باشد.

 در ارتباط با همکاری مجدد مارکار  با کی روش و تیم ملی سخنگوی فدراسیون فوتبال حضور او را در جام جهانی قطعی دانسته است.

نویسنده: اکبر عزیزی