پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
تیم ملی فوتبال از نگاه الجزیره اسپورت

ایرانیان به دنبال تاریخسازی...

در آستانه آغاز جام جهانی فوتبال الجزیره اسپورت در نگاهی گذرا به تیم ملی ایران پرداخت و نوشت که ایرانیان به دنبال تاریخ سازی هستند در این گزارش آمده است: علی رغم برخی آشفتگی ها در مسیر صعود به جام جهانی امیدوار است برای اولین بار به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

سابقه حضور قبلی ایران به سال های: 1978/1998/2006/2014 باز می گردد.

بازیکن کلیدی تیم ملی ایران مهدی طارمی است.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی دیدار های سختی را پیش رو دارد. اما علی رغم چند ماه دشوار و دوری از  زمین بازیکنان همچنان امیدوار به تاریخ سازی در این مسابقات هستند.

ایران در گروه B به مصاف انگلیس، ولز و آمریکا می رود که همگی بالاتر از آن قرار دارند.

ایران با رتبه 20 ، بالاتر از ژاپن و کره جنوبی برترین تیم آسیایی در رده بندی فیفا است. کارلوس کی روش، سر مربی جدید پرتغالی ایران در ماه اکتبر به رسانه های ایران گفت: فکر می کنم ایران و ژاپن به احتمال زیاد در بین تیم های آسیایی با توانایی عبور از مرحله گروهی جام جهانی هستند.

مطرح ترین بازیکن ایرانی در حال حاضر مهدی طارمی 30 ساله مهاجم تیم پرتغال است. سردار آزمون، مهاجمی که برای بایرلورکوزن آلمان بازی می کند یکی دیگر از بازیکنان کلیدی است. آزمون در اوایل ماه اکتبر هنگام بازی برای لورکوزن مصدوم شد، اما پزشکان می گویند خوشبین هستند که او تا زمانی که ایران به زمین قطر برود بهبود یابد.

 تیم ایران در صورت صعود از مرحله گروهی، تاریخ ساز خواهد شد، موفقیتی که با وجود چندین بار نزدیک شدن به آن، هرگز موفق نشده است. تیم ملی با مربیگری کی روش در سال 2018 به اسپانیا و پرتغال باخت. در جام جهانی شاید اوضاع برای ایران کمی بهتر به نظر می رسد که با 25 امتیاز و تفاضل گل 11+ در صدر گروه مقدماتی قرار گرفت.

پیشتر مربیگری تیم ایران را دراگان اسکوچیچ کروات برعهده داشت با وجود اینکه تنها حدود دو سال و نیم در راس این تیم بود، رکوردهای قابل توجهی را ثبت کرد. او بیشتر آن زمان را به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانست مربیگری کند. اما اختلافات با چندین بازیکن، از جمله طارمی، ستاره مهاجم، علاوه بر مشکلات با مسئولان فدراسیون، باعث شد که دوران اسکوچیچ در تیم ملی در نهایت با اخراج او در اوایل جولای قطع شودپس از انتخابات جنجالی در فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، رئیس جدید فوتبال تصمیم گرفت کی روش را بازگرداند.

مترجم: هستی رفیعی