جمعه سی و یکم فروردین ماه
رویای صعود محقق خواهد شد؟

در انتظار حماسه سازی ملی پوشان ایرانی

با انجام مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی و دیدار تدارکاتی با نیکاراگوئه، یوزهای شایسته ایرانی مهیای حضور در قطر می شوند تا رویای صعود را محقق کنند.

شب گذشته در مراسمی نمادین از پیراهن تیم ملی ایران در برج میلاد رونمایی شد.این مراسم بدون حضور کی روش و ملی پوشان و به دلیل رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی برگزار شد. تیم ما ابتدا فردا با نیکاراگوئه در ورزشگاه آزادی دیدار خواهد داشت و روز ۲۳ آبان به قطر سفر می کند. یک دیدار تدارکاتی با تیم‌ملی تونس در دوحه در روز ۲۵ آبان در برنامه گنجانده شده است. بعد از آن یوزهای ایرانی آماده پیکار با انگلیس، آمریکا و ولز خواهند شد.

سه دیدار حساس و تعیین کننده که سرنوشت صعود به دور دوم را مشخص خواهد کرد. در قیاس با ادوار گذشته تیمی تاکتیکی با عناصری با تجربه و آماده داریم. شروع تمرینات سردار آزمون و احمد نورالهی دو بازیکن تاثیر گذار تیم ملی خبر نوید دهنده ای است که بیش از همه کارلوس کی روش را امیدوار کرد.

مهدی طارمی هم در زمره آماده ترین مهاجمان حال حاضر فوتبال ما است که هواداران فوتبال به درخشش او دل بسته اند.مهدی شب گذشته در دیدار پورتو در جام حذفی در نیمکت ذخیره ها نشست و در هماهنگی با مربی پورتو استراحت کرد.

تمرینات خوب کنعانی و شجاع و رفع مشکلات این دو بازیکن از سوی تیم قطری دیگر خبر خوبی بود که باعث شور و نشاط در اردو شد. با ملحق شدن جهانبخش، نورالهی، عزت الهی، قلی زاده، محرمی و قدوس و...ترکیب تیم ملی کامل خواهد شد. آنچه که در این برهه تعیین کننده است، استفاده بهینه از زمان و تمرینات آماده سازی و مانوس شدن با شرایط اقلیمی و آب وهوایی دوحه است. بازیکنان در این مدت باید به مرحله ایده آل از آمادگی جسمانی برسند. گفته شده که مارکار آقاجانیان به کادر مربیان اضافه می شود و تمرینات به صورت جدی با تدبیر کی روش پیگیری خواهد شد. حفظ روحیه جنگندگی و اتحاد و صمیمیت در مجموعه تیم و حمایت هزاران هوادار ایرانی حاضر در قطر از جمله موضوعاتی است که باید بدان توجه شود. میلیونها بیننده تلویزیونی هم از قاب سیما نظاره گر بازی سرنوشت ساز ایران با انگلیس خواهند بود. بعد از آن هم مصاف با آمریکا و ولز را پیش رو داریم تا با عبور از موانع سخت و دشوار برای نخستین بار چشم به صعود داشته باشیم.

نویسنده: احمد میرزاییان