جمعه دهم فروردین ماه

نشستی دیگر با کمیته فنی در والیبال

نشست اعضای کمیته فنی فدراسیون والیبال برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی؛ وحید مرادی، ناصر میرفخرایی، سعید درخشنده، مصطفی کارخانه، محمد وکیلی، جواد مهرگان، منوچهر پورحسن، امیرحسین منظمی و امیر طلوع‌کیان دیگر اعضای شرکت کننده در این نشست کمیته فنی فدراسیون بودند.

در ابتدای این نشست رئیس فدراسیون والیبال درباره ضرورت تشکیل تیم‌های ملی زیر 16 سال و دلایل فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات جهانی و قاره‌ای این رده سنی مطالبی بیان داشت.

وی با اشاره به این‌که والیبال ایران باید نسل جدیدی از رده سنی 14 تا 15 سال پسر و دختر خود را برای عضویت در تیم‌های ملی و حضور در مسابقات پیش‌رو آماده کند، گفت: تصمیم‌گیری برای اینکه چه گروهی و با چه شاخصه‌هایی به عنوان سرمربی و اعضای کادر فنی با تیم ملی زیر 16 سال پسران ایران کار کند، محور اصلی این نشست است.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان این نشست و با توجه به مطالب بیان شده گفت: باید شرایطی را مهیا کنیم که استعدادیابی در والیبال را زودتر آغاز کنیم. دلایل فدراسیون جهانی برای ورود به این مبحث نشائت گرفته از مسائل کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکا است که شاید برخی موضوعات آن با کشورهای آسیایی همخوانی نداشته باشد. اما باید برنامه فدراسیون والیبال ایران با سیاست‌های فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا هماهنگ باشد.

وی با بیان این‌که حدود 6 ماه فرصت برای آماده سازی تیم زیر 16 سال برای نخستین دوره مسابقات قاره آسیا در این رده سنی داریم، گفت: برخی کارها تا کنون انجام شده و در فرصت باقی مانده هم می توانیم ادامه این روند را پیگیری کنیم.

دکتر داورزنی ادامه داد: حضور بازیکنان بیشتر در اردو و امکان جابجایی بازیکنان در اردو بر اساس توانایی‌ها و اثبات شایستگی‌ها در اردو از پیشنهادات خوبی است که عملی کردن آن امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: کادر فنی این تیم نیز باید قابلیت‌هایی داشته باشد که در این زمینه الگو باشد، زیرا مرحله حساسی است. سابقه سرمربی و کادر فنی برای بازیکنان و استعدادهای دعوتی مهم است.

رئیس فدراسیون والیبال با بیان این‌که در 15 سال گذشته فرصت های زیادی برای مربیان کشور در رده های سنی مختلف کشور مهیا کردیم، گفت: در کنار این سرمربیان کادر فنی مختلف کار کردند. به همین دلیل تجربه های خوبی کسب کردیم و تلاش داریم که نواقص گذشته را تکرار نکنیم. رفتار حرفه‌ای در والیبال یکی از محورهای مهم پرورش بازیکنان در تیم‌های ملی پایه است و باید از مربیان خود الگو بگیرند. همه مربیان از نظر فنی خوب هستند، اما کافی نیست و باید دارای شاخصه‌های کاری مناسب با رده‌های سنی مختلف هم باشند.

دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با یادآوری شاخصه‌های تعیین شده، از اعضای کمیته فنی خواست نفرات پیشنهادی خود را برای هدایت تیم ملی زیر 16 سال پسران با ارائه دلایل و بر اساس اولویت‌ها به فدراسیون والیبال اعلام کنند تا بر اساس جمع‌بندی نظرات تمامی اعضا تصمیم‌گیری شود.