شنبه یکم اردیبهشت ماه
در راه جام جهانی فوتبال

هوش پیشرفته فیفا در دوحه!

فیفا هوش پیشرفته فوتبال را در جام جهانی 2022 معرفی می کند. در جام جهانی 2022 قطر، فیفا مدرن‌ترین بینش‌ها، معیارها و داده‌های عملکرد تاریخ مسابقات را با تماشاگران تلویزیونی و آنلاین در سراسر جهان همراه با تیم‌های شرکت‌کننده و بازیکنانشان به اشتراک می‌گذارد.

این سرویس اطلاعاتی پیشرفته فوتبال که توسط تیم عملکرد فیفا و به رهبری آرسن ونگر، رئیس توسعه جهانی فوتبال فیفا توسعه یافته است، معیارهای جدید و هیجان انگیزی را برای غنی‌سازی پوشش و تحلیل هر بازی در جام جهانی 2022 ارائه می‌کند. هر مسابقه دارای مجموعه منحصر به فرد خود از تصاویر بصری هوش فوتبالی پیشرفته در بازی و بعد از مسابقه است که به صورت واقعیت افزوده و گرافیک سنتی ارائه می شود.

این آمارهای جدید هر بخش از بازی را به جزئیات دقیق تقسیم می‌کند و تعاریف عملیاتی و مثال‌های ویدیویی متعددی را برای تعریف واضح هر عمل ارائه می‌کند. این امکان تجزیه و تحلیل نه تنها از اتفاقات روی توپ، بلکه حرکات و فعل و انفعالات در اطراف و خارج از توپ را برای تیم ها و بازیکنان در زمانی که هم در مالکیت و هم در خارج از توپ هستند را ممکن می سازد.

با استفاده از این داده‌ها، فیفا می‌تواند تجزیه و تحلیل طولی پس از بازی را برای درک چگونگی تکامل بازی در طول زمان و همچنین تجزیه و تحلیل توسعه‌ای برای درک بهتر آنچه برای پیشرفت از سطح نوجوانان به بزرگسالان در بازی‌های مردان و زنان لازم است انجام دهد. ونگر می‌گوید: ما می‌خواهیم دیدگاه خود را در مورد استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های فوتبال همراه با تفسیر متخصص فنی برای ایجاد هوش فوتبالی جدید به اشتراک بگذاریم.

هوش پیشرفته فوتبال طرح ما برای چگونگی تحلیل فوتبال در آینده خواهد بود. وقتی بینش های جدیدی کشف می کنیم، می خواهیم آنها را با دنیای فوتبال به اشتراک بگذاریم.

با مرکز آموزش آنلاین فیفا، ما یک وسیله نقلیه فوق العاده برای انجام این کار داریم. تیم من به ارائه محتوای تحلیلی جدید و روشنگر فوتبال ادامه خواهد داد تا به اشتراک گذاری درک جدیدی از بازی همراه با داده های عملکرد، مثال های ویدیویی به توضیحات فنی کمک کند.تیم عملکرد عالی فیفا متشکل از تحلیلگران فوتبال، دانشمندان داده و مهندسان داده است و فناوری نوآورانه ای را برای ارائه معیارها و بینش های پیشگام توسعه داده است.

در جام جهانی 2022، فیفا معیار های معرفی شده را به شرح ذیل اعلام کرد:

* کنترل مالکیت

*زمان بازیابی توپ

*خط شکستن

*ارتفاع خط دفاعی و طول تیم

*ورودی های سوم نهایی

*جا به جایی های اجباری

*فشار روی توپ

*اهداف مورد انتظار

*شکل تیم

*پذیرایی در پشت خط هافبک و دفاع

*مراحل بازی

مترجم: هستی رفیعی