پنجشنبه نهم فروردین ماه
کودکان خیریه بهشت امام رضا؛

محکم و مردانه بازی کنید

ارائه لیست نهایی تیم ملی و دیدار عاطفی با کودکان خیریه بهشت امام رضا از تدبیر خوب کی روش حکایت می کند که در صدد ایجاد اتحاد، صمیمیت و بالا بردن انگیزه در میان ملی پوشان است.

روز گذشته اسامی کامل تیم ملی از سوی کی روش اعلام شد. نیمی از نفرات در هفته های گذشته در تهران تمرینات را پیگیری کردند و نفرات شاخص و اصلی تیم که لژیونر هستند در دوحه به بقیه نفرات ملحق خواهند شد. از هم اکنون دیدار تیم ما با آمریکا کانون توجه رسانه ها و اهالی فوتبال شده است. برد قبلی تیم ایران در مصاف با آمریکا که با دو گل استیلی و مهدوی کیا بدست آمد، به لحاظ روحی و روانی به سود ما است. البته بازی در دوحه هم که نفرات ما آشنایی بیشتری با شرایط زمین، اقلیم و آب و هوای آن دارند، کمک حال کی روش و کادر فنی خواهد بود. انگلیس و ولز هم دو رقیب دیگر گروه ما هستند. در این میان باید حسابی جداگانه برای انگلیس باز کرد. آنها فوتبالی روان، تاکتیکی و هجومی ارائه می دهند. البته کی روش تیم انگلیس را مانند گذشته قوی و کارآمد نمی داند و معتقد است آنها در دوره ای که دیوید بکهام و همبازیانش حضور داشتند تیمی بمراتب زهردارتر و قوی بودند.

گفته شده است تیم ‌ما بعد از حضور در دوحه در روز ۲۵ آبان دیداری با تونس خواهد داشت. در این دیدار خود شناسی تمامی نفرات در اختیار کی روش خواهند بود و آزمونی مهم برای تیم ما به حساب می آید. بعد از آن باید مهیای دیدار مهم و سرنوشت ساز با انگلیس خواهیم بود. امیدواریم بازیکنان ما با انگیزه مضاعف و جنگندگی مثال زدنی در این مسابقات حاضر شوند و با ثبت نتایج درخشان دل مردم و هواداران را شاد کنند. مباحث فنی و بررسی روش بازی‌های تیم‌ملی و رقبا را به فرصتی دیگر موکول می کنیم و انتظار داریم کاروان اعزامی با نمایش های دلپذیر و برای نخستین بار گام به مرحله بعدی بگذارد و راه صعود را پیش بگیرد که دور از دسترس نیست.

نویسنده: احمد میرزاییان