پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
والیبال باشگاه های کشورکورس

 تیم ها در ماراتن کشاف

 شش ماراتن سنگین در هفته نهم لیگ برتر والیبال می توانست اوج داغی رقابت‌ها در آغاز فصل سرما باشد.

اما آنقدر مشغله های این روزها زیاد شده که کسی به برد و باخت ها در والیبال داخلی اهمیت نمی دهد با این همه هیچگاه در هیچ جای دنیا در بحرانی ترین شرایط نیز چرخ مسابقات ورزشی و درب تماشا خانه ها را گل نگرفته اند، بنابراین زندگی در جامعه ما هم جریان دارد و والیبال نیز جزیی از این روند است. دیروز در وسط هفته شش مسابقه پنج گیمه شد آیا سطح فنی تیم ها به هم نزدیک شده یا فراز و فرود این مسیر را غیر قابل پیش بینی ساخته است؟

 هراز صدر نشین در ارومیه برای رهایی از شکست به هر دری زد حاجی پور کم فروغ بود اما میرزا و پوریا خانزاده تیم را نجات دادند از سوی دیگر در تیم ارومیه مبین نصری با ۲۴ امتیاز عالی ظاهر شد. ارومیه با اینکه دو تیم کامل بازیکن بومی از دست داده است با هم جوانانی با استعداد چون مبین نصری، جاوید اسماعیل زاده و محمد هشتوار را دارد در مارتن های دیگر اما قضاوت‌ها عالی یا مطلوب بود.

بازگشت اصغر مجرد بعد از چهار هفته دفاع ایفاسرام اردکان را قوام بخشید اما ستاره این تیم در مصاف با سایپا علی مباشری بود بازیکن با تجربه ای که در زمین بازی واقعا از خود مایه می گذارد. تیم سایپا امیر حسین صداقت چپ دست بی مهار را داشت صداقت هم مانند نصری یار قرضی شهداب یزد به تیم های دیگر است دیدار دو تیم گیتی پسند و پاس گره خورد و در نهایت نصف جهانی ها برنده شدند دو یار ملی پوش پاس کم فروغ بودند اما گیتی پسند از پاسور تعویض خود مصطفی رییسان بهره ها برد و پیروز شد.

در گنبد تیم شهرداری باز هم برنده شد و مس رفسنجان باز هم بازنده؛ داور مسابقه خداوردی مربی تیم مس را اخراج کرد ولی رسول آقچه لی و احد رضایی در کنار رامین مختومی برای میزبان در خشیدند، اما دیدار پیکان و شهداب به دلیل جاذبه های که داشت بازنده نداشت اما تندروان سرمربی شهداب با دو جا به جایی برگ برنده را رو کرد؛ رامین خانی و سعید جواهری دانا ورق را برگرداند و مهدی مهدوی نیز از امیر غفور به درستی و به هنگام استفاده کرد ولی بازیکنی که با دفاع های خود سرنوشت را رقم زد مسعود غلامی بود او ستاره میدان بود هر چند در تیم پیکان پوریا فیاضی تماشایی عمل کرد اما از نگاه ما چهره بارز تیم خودرو سازان پیمان اکبری سر مربی تیم بود که با وزانتی درخور ستایش کنار زمین ایستاد و حقایق فردی تیمش را پذیرفت.

پیکانی ها نباید احساسی بازی کنند وگرنه باز هم بازی برده را واگذار می کنند. تیم نیان الکتریک مشهد با نمایش سید موسوی، علی بهبودی و امین علوی سیرجان مدعی را مغلوب ساخت و از تنها بازی پنج گیمه نشده بنویسیم که هور سان بود تیم رامسری با حملات محمد صادقی و کیارش حیدری و توپگیری ناصر رحیمی پناه در سه ست بر راهیاب ملل چیره شد.

بهترین های هفته

بازیکن هفته: مسعود غلامی

پدیده هفته: مصطفی رییسان

چهره هفته: سعید جواهری _ ادریس دانشفر و علی مباشری

مربی هفته: محمد رضا تندروان با تقدیر از سعید عقیلی و حامد صمدی مسعود آرمان و رامین بابایی

امتیاز آور هفته: مبین نصری با ۲۴امتیاز

گزارش: جمشید حمیدی